Facebook, mai popular decat cartile si chipurile
facebookcomentarii retele socialerecunoastere facialacartepictograme
Ce atatea "face"-uri, ce atatea "book"-uri? Un nou studiu arata ca postarile de pe Facebook si comentariile cititorilor sunt mai usor de retinut decat chipurile sau frazele din carti.
Cercetatorii au descoperit ca actualizarile de status sunt de 1,5 ori mai memorabile decat exemplele din carti si de 2,5 ori mai memorabile decat fetele oamenilor.
Aceeasi cercetatori de la Universitatea din California si de la cea din Warwick cred ca regula se aplica si la ciupiturile de pe Twitter si la mesajele text.
Microbloggingul ii aduce pe oameni mai aproape de limbajul natural, facandu-i sa aiba o perceptie mai buna asupra celorlalti.
"Nu este vorba doar despre cui scrii, ci este vorba despre publicul tau. Este vorba despre modul in care stai jos si scrii unele lucruri cu limbaj nefiltrat, spontan", spune specialistul in psihologie cognitiva, Laura Mickes.
Toate aceste fragmente arata ca stirile care iti apar pe Facebook nu sunt uitate atat de repede precum crezi. Informatiile partajate au un statut privilegiat si sunt usor de amintit, potrivit studiului.
Mickes si colegii sai au adunat 200 de mesaje anonime de pe Facebook din care au eliminat pictogramele, majusculele, semnele multiple de exclamare si ale lucruri care distrag atentia. Astfel, mesajele au aratat astfel: "eu am 7.689 de ani", "pentru ca uneori ma face sa ma intreb".
Aceeasi metoda a fost aplicata si in cazul fetelor, dar Facebook are un filtru de recunoastere faciala. In mod similar, titlurile de stiri ale CNN au fost testate cu comentariile cititorilor. De exemplu, postari de genul "sunt un profesor somer din sud" a avut comentarii egale cu aceasta afirmatie din punctul de vedere al lungimii.
De altfel, titlurile de "cancan" au fost ma usor de receptat si amintit. In plus, utilizatorii care au postat au fost de toate varstele.