Reteaua banilor
banifacebookzyngagroupontwitterlinkedininvestitorisilicon valley
Facebook, Zynga, Groupon, Twitter si LinkedIn au ajuns sa defineasca web-ul social. Infiintate toate in ultimii cinci ani, aceste companii valoreaza astazi peste 71 de miliarde de dolari, informeaza The New York Times.
In spatele acestor companii se afla un manunchi de investitori de pe piata de capital de risc, fondatori, ingineri si "angel investors', specializati in investitii atractive, care vor castiga enorm, daca startupurile vor fi listate la bursa. In cazul unora, este doar o problema de cand. Groupon se gandeste la o oferta publica initiala din 2011, care ar putea ridica valoarea de piata a site-ului la 25 de miliarde de dolari, in timp ce Facebook a semnalat ca se va lista anul viitor.
Clubul initiatilor in ale tehnologiei este interconectat, multi dintre jucatori suprapunandu-se uneori atunci cand fac o investitie, isi aleg oamenii sau fac statele de plata.
De exemplu, miliardarul rus Yuri Milner, necunoscut in Silicon Valley inainte de prima sa investitie in Facebook, in luna mai a anului 2009, este un important conector al acesti ecosistem. Milner, fondatorul firmei de investitii DST Global, a plasat, in ultimii doi ani, peste 1 miliard de dolari in Facebook, Zynga si Groupon. De asemenea, a atras elita de pe Wall Street in lumea sa, alaturandu-i-se bancii Goldman Sachs pentru o investitie de 1,5 miliarde de dolari in Facebook.
"Silicon Valley nu numai ca investeste si construieste retele de socializare, dar este si o eficienta retea de relatii in care persoanele pot fi activate si implicate intr-o afacere prin doar cateva mail-uri sau conversatii telefonice", a spus Jeff Clavier, un investitor cu interese proprii in Twitter si Groupon. "Asta poate fi fascinant sau iritant pentru cei care privesc din afara".