Reclamele au fost restrase dupa reclamatiile de pe Twitter ale unor organizatii pentru apararea drepturilor femeilor, din cauza publicarii unui continut misogin, care a inclus imagini cu femei abuzate, pe reteaua Facebook.
Publicitatea targetata identifica o persoana care ar putea cumpara un produs specific si apoi plaseaza in mod automat reclame pentru acel produs, pe paginile vizitate de utilizatorul respectiv.
Reclamele producatorului auto japonez Nissan, Nationwide, Unilever (Dove, produse de ingrijire a pielii), au fost plasate in mod automat langa unele imagini ofensatoare, pe care utilizatorii Facebook le-au accesat din greseala. Fotografiile in care reclamele marilor branduri apareau langa asemenea mesaje jignitoare au circulat pe internet.
Aceasta masura reprezinta un dus rece pentru Facebook, a declarat Christian Purser, seful diviziei de productie digitala la agentia publicitara M&C Saatchi. "Trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru continutul respectiv, daca vor sa scoata in continuare bani din publicitate".
Potrivit acestuia, Facebook si alte site-uri trebuie sa vina cu o solutie tehnologica pentru a evita situatiile jenante in care reclamele sunt plasate langa mesaje cu risc reputational.
In primele 3 luni ale anului, Facebook a obtinut venituri de 1,46 miliarde dolari, cu 38% mai mult decat in aceeasi perioada a anului anterior. Facebook a declarat ca volumul de continut misogin a fost indepartate de pe site-ul sau. Facebook isi revizuieste politicile de functionare.
Laura Bates, fondatoarea Everyday Sexism Project, a declarat ca inca mai exista imagini jignitoare la adresa femeilor pe Facebook, in dreptul reclamelor, care nu au fost eliminate.
Facebook a precizat ca, in conditiile in care site-ul sau are 100 miliarde pagini, eliminarea tuturor fotografiilor cu caracter ofensator va dura ceva timp. Saptamana trecuta, 100 de organizatii feministe au trimis o scrisoare deschisa catre Facebook, solicitandu-i sa isi modifice regulamentele.
Intr-o situatie la fel de penibila, o reclama a operatorului de telefonie mobila Vodafone a aparut alaturi de un videoclip preluat de pe YouTube, in care simpatizantii al-Qaeda militeaza pentru "razboiul sfant". Compania Vodafone a precizat ca nu a stiut nimic despre aceasta situatie si s-a declarat "profund ingrijorata".