Cristiano Ronaldo isi incepe anul 2014 cu un trofeu si multe contracte publicitare
balonul de aurpublicitateronaldo
Cristiano Ronaldo a castigat, din postura de mare favorit, Balonul de Aur, luni seara la Zurich. Din anul 2010, premiul prestigioasei publicatii franceze France Football a fost un unificat cu titlul de Jucatorul Anului FIFA, distinctia fiind acordata celui mai valoros fotbalist din lume sub egida forului fotbalistic mondial. Dincolo de emotii, costumatii pretentioase si luminile blitz-urilor, competitia este si un important test de marketing pentru jucatorul care castiga trofeul.
In 2008, Cristiano Ronaldo a mai castigat trofeul, atunci cand juca la Manchester United. Apoi, portughezul s-a mai clasat de trei ori pe locul secund, mereu in umbra starului argentinian Lionel Messi. Luni seara verdictul a fost insa in favoarea lui Cristiano, care cu 27,99% l-a devansat pe Messi (24,72%) dar si pe francezul Ribery (23,36%).
Ronaldo nu numai ca a meritat acest premiu, acordat pentru prestatia sa din 2013, dar l-a si dorit extrem de mult, atat de mult incat atunci cand a fost anuntat castigator i-au dat lacrimile. Ce se ascundea insa in spatele acestor lacrimi. Evident, emotie. Bucurie cu siguranta, dar si mangaierea unui orgoliu, cunoscut ca fiind ranit trei ani de-a randul. Insa specialistii in marketing sportiv vorbesc si despre o mare miza financiara.
Ca intr-o licitatie la casa Christie’s de exemplu, marii investitori in piata de publicitate au stat cu telefoanele pornite si au inceput sa-si prezinte ofertele. Cand ai peste 70 de milioane de fani pe Facebook si 24 de milioane pe Twiter ce ti-ar mai trebui ca sa-i convingi pe sponsori sa investeasca in imaginea ta? Lui Cristiano insa nu i-au ajuns nici Facebook, nici Twiter. El si-a facut propria sa retea de socializare care se numeste “Viva Ronaldo” si isi va expune in propriul muzeu trofeul castigat luni seara la Zurich. Un spatiu de 440 de metri patrati in care a investit nu mai putin de 1,5 milioane de euro pentru ca fanii sai sa poata admira toate trofeele pe care vedeta portugheza le-a adunat de-a lungul celor 11 ani de cariera la nivel inalt.
In varsta de 28 de ani, Ronaldo este un vehicul de marketing excelent. Odata cu acest vehicul a aparut si o progresie financiara importanta, mai multe marci de prestigiu alaturandu-se imaginii fotbalistului: Nike, Konami sau Castrol. In plus, Cristiano vinde mai mult de 1,5 milioane de tricouri ale clubului la care joaca, Real Madrid, intr-un singur an. Evident si in acest caz, profitul se imparte intre jucator si club. De cele mai multe ori, nu numai in fotbal, sportivul castiga de cateva ori mai bine din contractele publicitare decat din salariul negociat sau premiile de la diverse competitii. Ronaldo nu face exceptie. Anul trecut valoarea contractelor sale de parteneriat si publicitate s-a ridicat la peste 44 de milioane de dolari. Pentru comparatie, noul star brazilian Neymar, de la F.C.Barcelona, eterna rivala a clubului Real Madrid la care joaca Ronaldo, nu a reusit sa adune anul trecut decat 16 milioane de dolari din contracte publicitare.
Asadar se anunta un an bun pentru Ronaldo. Imbracat impecabil intr-o tinuta pusa la dispozitie de catre unul din sponsorii sai, Emporio Armani, portughezul s-a urcat pe scena de la Zurich, a ridicat un trofeu la care ravnea de trei ani si a ridicat stacheta contractelor de publicitate pe anul acesta.