Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist
de Redactia Manager la 03 Nov. 2017
Urmareste-ne pe Google News
vanzariafaceriagent

Desi fiecare are un stil propriu in procesul vanzarii, anumite elemente de baza trebuie sa se regaseasca in orice prezentare. Altfel spus, indiferent de caracteristicile stilului propriu (cum anume spuneti), este obligatorie folosirea corecta a elementelor de baza ale unei bune prezentari (ceea ce spuneti).

               Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist
                                           - partea I -


Prezentarea unui produs este o actiune complexa (chiar daca vindeti agrafe de birou), delicata (chiar daca vindeti basculante) si care refuza automatismele (chiar daca vindeti unul si acelasi produs).



Aceste caracteristici deriva din faptul ca succesul unei vanzari consta in folosirea adecvata a unor cuvinte, atitudini si imagini.

Iata acele elemente care nu trebuie sa lipseasca dintr-o prezentare de succes:

Cum procedeaza un agent de vanzari profesionist:

1. Treceti imediat la subiect. Incepeti cu �Scopul vizitei mele este..." si formulati-l cat mai succint posibil. Potentialul client doreste sa cunoasca motivul pentru care va aflati in biroul sau. Pe cat de rapid il veti formula, pe atat de destinsa va fi atmosfera in care veti discuta.

2. Fiti prietenos si degajat. Trebuie sa stabiliti un canal de comunicare interumana, altfel nu va exista nici o vanzare (daca cel vizat nu va place sau nu are incredere in dvs., nu va cumpara, indiferent ce ii oferiti spre vanzare). In acelasi timp veti putea obtine informatii de ordin personal, care trebuie memorate pentru contractele viitoare.

3. Puneti problema in termenii avantajelor pe care le oferiti, in loc sa insirati o gramada de chestii plicticoase despre produsul dvs. Vorbiti-i potentialului client despre foloasele pe care produsul sau serviciul oferit le-ar putea aduce lui insusi sau clientilor sai. Oamenilor nu le pasa de ceea ce faceti, dar devin brusc interesati daca ceea ce faceti poate sa le aduca lor beneficii. De aceea, incepeti sa va prezentati produsul de pe pozitia �sunt aici ca sa va ajut", si nu din postura �sunt aici ca sa va vand ceva".

4. Fiti dinamic si entuziast. Aceste stari sunt contagioase, iar o atmosfera tonica este o atmosfera prielnica vanzarilor.

5. Incercati sa smulgeti un zambet clientului. Dispozitia lui fata de dvs. va deveni automat una favorabila.

6. Folositi propozitiile de forta si termenii de specialitate din domeniul de activitate al clientului. Folosirea unui limbaj adecvat - de preferinta, chiar a jargonului meseriei - confera potentialului client siguranta ca dvs. chiar stiti nu numai ceea ce vindeti, ci si necesitatile specifice activitatii pe care el o desfasoara. Propozitiile de forta, sigure si afirmative, induc mesajul ca eventuala achizitie este sigura si profitabila.

7. Spuneti de ce sunteti dvs. diferit, in loc sa spuneti ceea ce sunteti, pur si simplu. Daca cineva cumpara, de exemplu, un copiator, el crede ca toate copiatoarele sunt la fel. Aratati-i ca ceea ce-i oferiti nu este exact la fel cu alte produse din aceeasi gama. Dar nu folositi cuvantul �concurenta"! Inlocuiti-l cu termeni de genul "producator standard" sau �produs obisnuit". Faceti-l pe interlocutor sa simta ca daca ar cumpara din alta parte ar fi greseala vietii lui, dar pentru aceasta fiti imaginativ, nu mincinos!

8. Exista o singura persoana care conteaza: cea a potentialului client. Vorbind in functie de nevoile si interesele lui, se stabileste automat cea mai potrivita tonalitate a discutiei, capabila sa netezeasca drumul spre incheierea tranzactiei.

9. Puneti intrebari inteligente. Aceasta este cea mai sigura cale pentru a va construi credibilitatea si a obtine increderea interlocutorului. Prin simpla adresare a unor intrebari, puteti obtine informatii importante, puteti crea interes, puteti capata increderea, puteti estima masura si maniera in care poate fi abordat viitorul (posibil) client. Dar intrebarile trebuie sa fie atent pregatite din timp.

10. Identificati dorintele personale si ambitiile in afaceri ale clientului. Veti putea construi, astfel, o relatie interpersonala suficient de solida. Uneori, intre cele doua categorii de teluri exista o stransa legatura.

Silvia Bucsan

Ultimele NOUTATI

Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%
Financiar-Bancar

Banca Transilvania loveste sistemul bancar romanesc sub centura. Cum a reusit gigantul local sa-si creasca valoarea brandului cu 34%

today06 Mai. 2025
Rabla pentru TRACTOARE 2025. Ce conditii trebuie sa indeaplineasca fermierii in acest an, pentru a pune mana pe fonduri
Ultimele stiri economice

Rabla pentru TRACTOARE 2025. Ce conditii trebuie sa indeaplineasca fermierii in acest an, pentru a pune mana pe fonduri

today06 Mai. 2025
Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!
Companii

Cum dau tepe ANAF-ului unii patronii din Constructii. Inspectorii au ramas surprinsi, diferente uriase!

today05 Mai. 2025
Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile
Economie

Mediul privat romanesc devine pesimist. Ce asteapta managerii locali sa se intample cu Romania in perioada imediat urmatoare, care sunt riscurile

today05 Mai. 2025
Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane
Companii

Fenomen alarmant pe piata muncii de la noi - Potentialul neexploatat al fortei de munca din Romania: 762.000 de persoane

today05 Mai. 2025
De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard
Life Style

De la legislatie la cererea consumatorilor: De ce ambalajele compostabile devin noul standard

today05 Mai. 2025
FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!
Economie

FMI, scenariu sumbru pentru Romania. Scumpiri, datorii tot mai mari si populatie in scadere!

today05 Mai. 2025
Vrei venituri in plus fara sa renunti la job? Afla cum poti deveni broker de asigurari
Business

Vrei venituri in plus fara sa renunti la job? Afla cum poti deveni broker de asigurari

today05 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x