Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa depasiti asteptarile clientilor


Cum sa depasiti asteptarile clientilor
de la 15 Mai. 2009
Tags: vanzariclienti



                                     Cum sa depasiti asteptarile clientilor

 
Modalitatile clare prin care puteti sa va uimiti clientii si sa le oferiti o satisfactie crescuta sunt oferirea unor produse si a unor servicii de calitate, care sa demonstreze grija dvs. pentru client. De multe ori, produsele nu sunt de o calitate ridicata, insa pretul este in concordanta cu aceasta, raportul fiind unul avantajos pentru cumparatori.

Daca la acestea se mai adauga si un comportament adecvat din partea reprezentantilor de vanzari, clientul va fi mai mult decat satisfacut, adica incantat. Prin urmare, calitatea perceputa poate fi mult crescuta printr-un comportament exemplar al reprezentantului de vanzari. Nu este nevoie decat de atentie sporita, costurile pe care le implica aceasta nefiind importante pentru o organizatie. Pentru dvs., ca reprezentant de vanzari, lasarea unei impresii pozitive clientului se poate traduce prin:

1. Prezentarea corecta a produsului scotand in evidenta avantajele produsului, dar si partile mai putin bune ale acestuia. Cunoasteti faptul ca trebuie sa stabiliti o relatie profesionala stransa cu colaboratorii dvs. Clientii doresc sa cunoasca toate caracteristicile unui produs inainte de a-l achizitiona. Daca vor constata ulterior achizitiei ca nu le-ati oferit toate informatiile, evidentiind numai punctele forte ale produsului, nu si pe cele slabe, vor fi dezamagiti, deoarece si-au format asteptari care nu sunt in concordanta cu realitatea.

Daca urmariti sa obtineti sprijinul clientilor pentru viitoarele contracte, trebuie sa le spuneti intotdeauna adevarul. Daca nu le veti comunica toate atuurile pe care le are produsul sau serviciul dvs., poate fi benefic, deoarece ii veti surprinde pozitiv si vor fi incantati. Daca nu le veti comunica punctele mai putin bune ale produsului sau serviciului dvs., consecinta va fi pierderea increderii. Sa nu va ganditi ca daca unui client nu ii comunicati ceva, acesta va crede ca ati uitat si va trece cu vederea. El va considera ca ati omis constient anumite aspecte pentru a-l determina sa cumpere. Este la fel de nociv ca atunci cand faceti o prezentare mincinoasa a produsului sau serviciului pe care il oferiti.

2. Nu vindeti ceva care nu este in interesul clientului - Parerea multor consumatori este ca reprezentantii de vanzari fac tot posibilul pentru a isi vinde marfa. Daca doriti sa folositi recomandarile clientilor dvs., vindeti-le numai ceea ce au nevoie. Un reprezentant de vanzari trebuie sa stie, dupa intalnirile cu un client, daca acesta are nevoie de ceea ce el ii poate oferi sau nu. Nu incheiati vanzarea pana nu sunteti sigur ca produsul sau serviciul dvs. va fi utilizat de respectivul client. Daca ulterior incheierii vanzarii clientul constata ca ceea ce a cumparat nu il ajuta cu nimic, va fi dezamagit total. Poate ca nu va povesti experienta sa, simtind ca s-a lasat usor inselat si ca o astfel de povestire i-ar denigra imaginea, dar cu siguranta nu va va solicita altadata si nu va va recomanda altora.

Incheiati acum contracte de marketing cu efect anticriza: va apara buzunarul si va tripleaza cifra de vanzari. Rapid si economic!

3. Asigurati-va ca toate serviciile sunt oferite asa cum ati stabilit cu clientul dvs. -  Multi reprezentanti de vanzari incheie contracte cu clientii, pentru ca apoi sa se ocupe altcineva de desfasurarea lor. Pentru a fi sigur ca tot ceea ce ati stabilit la incheierea contractului este respectat de colaboratorii dvs., trebuie sa verificati orice actiune a acestora. Nu trebuie sa va multumiti sa verificati doar persoanele cu care colaborati pentru a vedea daca isi fac treaba, trebuie sa obtineti un feedback si de la clienti. De aceea, la anumite perioade de timp, nu trebuie sa omiteti sa va sunati clientii pentru a-i intreba daca sunt multumiti de colaborarea cu dvs. si daca ar dori ca ceva sa se schimbe.

4. Raspundeti tuturor solicitarilor clientilor dvs. - Inca din prezentarea dvs., trebuie sa anticipati si sa raspundeti posibilelor intrebari ale clientilor. Insa este greu sa le acoperiti pe toate si trebuie sa fiti pregatit pentru a da raspunsuri clare la intrebarile acestora si pentru a le demonstra ca faceti tot posibilul sa le respectati interesele. Daca potentialii clienti va cer anumite informatii pe care nu le puteti oferi imediat, nefiind la curent cu anumite aspecte sau fiind necesara consultarea unui superior, cereti un timp de raspuns si explicati situatia. Oferiti raspunsul atunci cand ati promis. Daca nu il obtineti in timp util de la factorii de decizie implicati, insemna ca nu ati facut tot ceea ce trebuia si meritati sa pierdeti un client. Prin urmare, daca amanati un client o data, la termenul stabilit nu trebuie sub nici o forma sa il mai amanati, deoarece credibilitatea dvs. va avea mult de suferit.

5. Rezolvati toate problemele clientilor dvs. - Cu siguranta ca exista si clienti ale caror cereri pot fi absurde, insa atunci cand ei solicita rezolvarea unei probleme cu care se confrunta, chiar daca aceasta iese din obligatiile contractuale pe care le-ati stabilit, faceti tot posibilul sa ii ajutati. Daca o decizie trebuie luata de superiorul dvs., puteti face lobby pentru clienti. Oricare posibilitate prin care puteti arata ca respectati interesele clientilor dvs. si ca veniti in sprijinul lor trebuie sa va bucure. Aprecierea acestora va fi inzecita daca ii veti ajuta atunci cand au nevoie. In plus, superiorii, daca gandesc productiv, vor aprecia eforturile dvs. de a sustine interesele clientilor (bineinteles, acestea sa nu fie impotriva intereselor companiei) si profesionalismul de care dati dovada, facand ceea ce trebuie pentru a pastra un client. In cazul in care nu le puteti rezolva problemele, aveti mare grija la explicatiile pe care le veti oferi. De multe ori, felul in care expuneti problema conteaza mai mult decat problema in sine. Sa ii spuneti unui client ca nu aveti timp sa va ocupati de problema lui decat peste doua saptamani nu e acelasi lucru cu a-i spune ca rezolvarea problemei lui implica mai multi factori de decizie si este necesara o perioada de aproximativ doua saptamani.

>>> Contracte de marketing cu efect anticriza: iti apara buzunarul si-ti tripleaza cifra de vanzari. Rapid si economic!  <<<

6. Luati in considerare sugestiile clientilor dvs. si rezolvati toate reclamatiile - Rezolvarea rapida a oricarei reclamatii este un punct forte al unei companii. Daca rezolvarea reclamatiilor este lasata in sarcina altor persoane sau a unui departament spoecializat, convingeti-va ca acestia fac tot posibilul pentru a rezolva reclamatiile clientilor dvs. Orice client doreste un raspuns rapid la o doleanta a sa, consderand ca este un drept al lui sa i se raspunda. Daca acest lucru necesita o perioada de timp mai mare, clientul nu trebuie sa fie lasat sa astepte si sa nu stie pana cand. Trebuie sa fie sunat si sa i se comunice termenul la care va primi un raspuns si motivele pentru care raspunsul va fi oferit atunci. Astfel, chiar daca nu i se ofera un raspuns rapid, el va resimti respectul cu care este tratat. De asemenea, clientii reprezinta o sursa de informare extrem de importanta pentru managerii unei companii, sugestiile lor trebuind luate in considerare, pe cat posibil, inaintea concurentilor.

7. Pastrati contactul cu partenerii dvs. - Pentru a reusi sa va mentineti clientii, trebuie sa pastrati permanent legatura cu ei. Nu le dati ragazul sa poata evalua alte oferte. Daca va veti contacta clientii numai pentru a le solicita sa mai faca o comanda sau numai atunci cand vedeti ca solicitarile s-au mai rarit, s-ar putea sa fie prea tarziu si acestia sa fi incheiat deja un contract cu un alt furnizor.

8. Oferiti stimulente si cadouri - Cele mai multe persoane doresc sa obtina un cadou. Putini sunt cei suspiciosi intodeauna si care se gandesc ca primesc ceva pentru ca li se va cere altceva. Gestionarea stimulentelor acordate clientilor cere atentie, insa, daca este facuta cum trebuie, va aduce numai consideratie din partea acestora. Stimulentele si cadourile nu vor fi oferite numai persoanelor de contact. Stimulente pot fi considerate si anumite facilitati, bonusuri la contract pe care le oferiti.

Mai multe articole despre ascest subiect gasiti in sectiunea:
Tehnici de vanzari




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016