Ceea ce este sigur la acest moment este ca totul se va schimba, cel putin pentru o perioada, in aceasta industrie. Intrucat relaxarea restrictiilor de calatorie permite inceputul revenirii sectorului turistic, Comisia Europeana a anuntat la mijlocul acestei saptamani mai multe reguli atat pentru companiile aeriene, cat si pentru pasagerii care vor dori sa zboare in perioada urmatoare. Totodata, Comisia Europeana isi propune revigorarea cat mai rapida a industriei de turism, aceasta reprezentand nu mai putin de 10% din economia Uniunii Europene. Mai mult decat atat, nu mai putin de 12% din forta de munca a UE apartine de acest sector economic.
In acest context, specialistii din cadrul Comisiei Europene lucreaza la stabilirea unor masuri prin care companiile aeriene trebuie sa limiteze riscul de contaminare cu noul coronavirus COVID-19. Spre exemplu, companiile aeriene vor avea sarcina de a echipa aeronavele cu niste sisteme de filtrare a aerului similare cu cele pe care le regasim in spitale. Totodata, companiile aeriene trebuie sa ajunga la un consens cu privire la reorganizarea sistemelor de check-in si de lasare a bagajelor pentru a se evita formarea multimilor de oameni.
In urma cu cateva zile, specialistii din cadrul IATA (Asociatia Internationala de Transport Aerian) recomandau companiilor aeriene sa verifice temperatura tuturor pasagerilor inainte de imbarcarea acestora in aeronava. De asemenea, companiile aeriene vor colecta date personale de la toti pasagerii care efectueaza procedura de check-in pentru a se putea pastra contactul cu acestia in cazul in care unul dintre ei este testat pozitiv ulterior. Bineinteles, si cei de la IATA le recomanda companiilor aeriene sa dezinfecteze constant terminalele si echipamentele.
Desi pot parea simple la prima vedere, toate aceste masuri nu vor fi deloc usor de implementat intr-un timp atat de scurt. In plus, tot cei de la Asociatia Internationala de Transport Aerian au estimat de curand ca implementarea acestor masuri va avea un cost total de peste 310 miliarde de dolari pentru companiile aeriene. Toate aceste costuri suplimentare vin dupa ce companiile aeriene au raportat pierderi uriase in ultimele mai bine de doua luni, perioada in care marea majoritate a aeronavelor au ramas la sol.
Cea mai importanta precizare pe care au facut-o cei de la Comisia Europeana in aceasta saptamana face referire insa la masurile de distantare sociala in aeronave. Desi pana nu in urma cu putin timp se vorbea din ce in ce mai des despre pastrarea unui scaun liber intre pasageri pentru a mari distanta fizica dintre oameni in timpul zborului, Comisia Europeana noteaza ca acest lucru nu este necesar. Astfel, cei de la Comisia Europeana s-au pus de acord cu reprezentantii IATA in acest sens, si acestia exprimandu-si aceeasi parere in urma cu mai bine de o saptamana. Totusi, pasagerii si insotitorii de bord vor fi obligati sa poarte masca de protectie pe timpul zborului.
Ultimele NOUTATI
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri