Important: MFP a publicat proiectul normelor de aplicare a TVA la incasarea facturii
tvanorme de aplicarefacturaplafonfacturare electronicaproiect
Ministerul Finantelor Publice a publicat proiectul normelor metodologice pentru aplicarea TVA la incasarea facturii, de la 1 ianuarie 2013, care aduc o serie de clarificari privind categoriile de contribuabili care vor aplica noul sistem si regulile aplicabile persoanelor impozabile la calcularea plafonului cifrei de afaceri.
Normele aduc clarificari importante referitoare la persoane excluse de la aplicarea sistemului TVA la incasare, indiferent de cifra de afaceri realizata, respectiv neplatitorii de TVA, persoanele care fac parte dintr-un grup fiscal, precum si cele impozabile care au sediul activitatii economice dincolo de hotarele Romaniei, dar care sunt stabilite in Romania printr-un sediu fix fara personalitate juridica, cum sunt sucursalele si persoanele impozabile nestabilite in Romania, dar care sunt inregistrate in Romania in scopuri de TVA, direct sau prin reprezentant fiscal.
Potrivit Finantelor, pentru administrarea corecta a sistemului TVA la incasare acesta va fi aplicat numai de persoanele impozabile care au sediul activitatii economice in Romania.
Determinarea cifrei de afaceri care serveste drept referinta pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei se realizeaza pe baza datelor raportate in deconturile de TVA, pentru a simplifica atat pentru contribuabili cat si pentru organele fiscale calculul acestei cifre.
Pentru ca folosirea facturarii electronice poate ajuta intreprinderile sa scada costurile si sa fie mai competitive pe piata, actualele cerinte de TVA privind facturarea electronica se revizuiesc pentru a indeparta sarcinile existente si barierele din calea utilizarii sistemului, releva nota de fundamentare.
Solutii LEGALE pentru tratamentul fiscal corect al deducerii TVA-ului
Facturile pe suport de hartie si cele electronice vor fi tratate in aceeasi modalitate, iar povara administrativa privind facturarea pe suport de hartie ar trebui sa nu creasca. Prin norme se pune accent pe faptul ca facturile trebuie sa reflecte livrarile reale si, prin urmare, ar trebui garantate autenticitatea, integritatea si lizibilitatea acestora.
Controlul de gestiune poate fi folosit pentru a stabili piste fiabile de audit intre facturi si livrari/prestari, garantand, prin aceasta, faptul ca orice factura (indiferent daca a fost emisa pe suport de hartie sau in format electronic), respecte acele cerinte.
"Autenticitatea si integritatea facturilor electronice pot fi garantate prin utilizarea anumitor tehnologii existente, precum schimbul electronic de date (EDI) si semnaturile electronice avansate. Cu toate acestea, avand in vedere ca exista si alte tehnologii, persoanelor impozabile nu ar trebui sa li se impuna utilizarea niciunei tehnologii de facturare electronica speciala", se mai spune in proiect.