Cum ar putea o reclama cu Julia Roberts sa duca la interzicerea Photoshop-ului in publicitate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum ar putea o reclama cu Julia Roberts sa duca la interzicerea Photoshop-ului in publicitate
Organizatia britanica Advertising Standards Authority (ASA) a decis ca doua reclame, una in care apare Julia Roberts si alta in care apare Christy Turlington, "photoshopate", induc in eroare consumatorii. Pozitia ASA ar putea duce in final la decizii similare si in alte state si la interzicerea editarii foto in reclame.
Cele doua celebritati apar in reclame ale L'Oreal/Lancome si Maybelline. ASA a fost sesizata in legatura cu faptul ca cele doua afise induc clientii in eroare de catre un politician britanic.
Nu este prima data cand se ia in discutie subiectul editarii foto in reclame:
- In 2009, in rubrica "The Eticist" a ziarului The New York Times, editorul a scris ca utilizarea programului Photoshop in reclame este "publicitate falsa".
- In Franta, 50 de politicieni au semnat o petitie prin care cer ca publicitarii sa afiseze pe reclame avertismente, prin care clientii sa fie informati ca imaginile sunt modificate si ca nu pot ajunge sa arate ca pe afise.
- In SUA, legislatia permite tragerea la raspundere a celebritatilor pentru declaratiile pe care le fac in reclame, in cazul in care acestea induc in eroare consumatorii.