Europa propune modernizarea cutiilor negre ale avioanelor
avioanemh370malaysia airlinescutii negremodernizarepiloti de avion
Industria aviatica, recunoscuta pentru cheltuielile mari pe care le implica, va fi nevoita sa modernizeze echipamentele de inregistrare de la bordul aeronavelor, dupa adoptarea unor noi propuneri europene.
EASA (European Aviation Safety Agency) a publicat marti o propunere care solitica o extindere a timpului de transmitere a unui dispozitiv ULD (Underwater Locating Devices) de la 30 la 90 de zile.
Astfel, echipele de salvatori vor avea mai mult timp la dispozitie sa gaseasca avioanele care s-au prabusit.
De asemenea, actuala capacitate de inregistrare audio de cel putin doua ore, in cabina pilotilor, va fi prelungita la 20 de ore, acoperind toate zborurile.
Legislatia privind CVR (Cockpit Voice Recorder) va intra in vigoare de la inceputul lui 2019 si nu va realiza inregistrarea pe casete, acestea fiind deja "demodate", explica autoritatile europene.
Avioanele mari vor fi supuse cerintei privind perioada de transmisie de 90 de zile a ULD incepand cu 2018.
Principala motivatie tine de tragedia aviatica a zborului Malaysia Airlines MH370, a carui epava nu a fost inca gasita, dar se vehiculeaza ca s-ar afla undeva in Oceanul Indian.
EASA a precizat clar ca in privinta amendamentelor, nu ar trebui sa ne intrebam "daca" vor fi adoptate, ci mai degraba "cand".