McDonald's incearca sa se impuna in India
mcdonald'sindiafast foodpreturivanzariproduse
Indienii sunt mari amatori de fast food, ca si restul popoarelor. Cu toate acestea, gigantul McDonald's se straduieste sa obtina o cota de piata mai avantajoasa, in timp ce vanzarile sale scad; mai mult, McDonald's a fost nevoit sa reduca preturile, intr-un efort de impulsionare a vanzarilor.
Astfel, McDonald's va reduce preturile produselor fast food de baza, cu 6 - 15%, incepand de la 1 august 2012.
Analistii spun ca reducerea preturilor va determina o majorare a cotei de piata a McDonald's in India. "Reducerea preturilor este substantiala si de bun augur, in contextul economic actual, cat timp afacerea ramane sustenabila din punct de vedere financiar pentru ei", a declarat Pinaki Ranjan Mishra, partener al Ernst & Young, pentru Economic Times.
Si rivalii McDonald's-ului sunt de acord ca indienii au devenit foarte atenti la preturile practicate la ei acasa de marile branduri.
Versiunea indiana a popularului meniu de un dolar din SUA si alte tari dezvoltate - contribuie cu 30% la vanzarile totale ale lantului. Este pentru prima oara cand "Big Mac" va reduce preturile la o gama atat de variata de produse, la nivelul Indiei.
Masura se aliniaza strategiei de pozitionare globala a McDonald's drept un brand valoros si accesibil, preocupat mai degraba de volumul vanzarilor, decat de profituri.