Operatorii aerieni au scos peste 6 miliarde de dolari din doar doua comisioane aplicate
comisioaneoperatori aerienitransporttaxe
Taxele pe care marii operatori de transport aerian le practica se aseamana foarte mult cu cele pe care le au bancile. Sunt destul de multe, mai ales in cazul low-cost-urilor si aduc profituri uriase companiilor care le impun.
Numai in SUA, operatorii aerieni au colectat, anul trecut, mai bine de 6 miliarde de dolari din comisioanele pentru bagaj si schimbarea rezervarii. Toti acesti bani au venit din buzunarele pasagerilor. Aceasta suma este cea mai mare, provenita vreodata din comisioane.
Daca operatorii aerieni au prins gustul profitului din asa ceva, pasagerii nu ar trebui sa se astepte ca aceste taxe sa dispara prea curand, potrivit publicatiei Chron. Aceste comisioane, alaturi de supra-taxele pentru imbarcarea timpurie sau pentru alegerea unul loc au ajutat industria de transport aerian sa treaca, din nou, pe profit.
Multe din aceste comisioane au fost introduse de companiile aeriene pentru a putea face fata pretului la combustibil care era in continua crestere, in urma cu cativa ani.
Transportatorii au inceput sa taxeze bagajele inregistrate, prima oara, in 2008, iar de atunci comisioanele au tot urcat si s-au inmultit. Liniile aeriene taxeaza, de obicei, 25 de dolari pentru primul bagaj inregistrat si 35 de dolari pentru cel de-al doilea. De aici mai departe se comisioneaza, in diferite valori, bagajele mai grele de o anumita limita sau cele foarte voluminoase.