Sorrell: Presedintele Obama trebuie sa faca mai mult pentru marii intreprinzatori
martin sorrellstatele unitebarack obamadirector executivpublicitateagentii
Presedintele reales al Statelor Unite, Barack Obama, trebuie sa faca mai mult pentru a-i motiva pe intreprinzatorii "frustrati", a declarat Martin Sorrell (foto), directorul executiv al celei mai mari agentii de publicitate din lume.
Seful WPP - o multinationala de marketing si PR - a explicat pentru CNN: "In calitate de observator strain, nu imi vine in minte niciun director executiv, fie el barbat sau femeie, care sa fi spus ca voteaza cu Obama. Foarte putini antreprenori au votat cu Obama. Marile companii doresc un mai mare angajament din partea administratiei de la Washington", a spus Sorrell.
Sorrell a mai adaugat ca aceste companii vor supraveghea indeaproape modul in care presedintele democrat gestioneaza impasul financiar din SUA.
Autoritatile legislative americane vor suporta o reducere a cheltuielilor, precum si o majorare a impozitelor, in valoare de 7 trilioane dolari, in urmatorii zece ani; situatia va afecta semnificativ economia si ratingul de creditare acordat Americii.
"Principala problema este de ordin fiscal, cel putin pana la 1 ianuarie... Trebuie sa asteptam pana la inaugurare, pana cand administratia isi intra pe deplin in drepturi".
Alegerile prezidentiale din SUA si stagnarea economiei in China au generat un cocktail de incertitudine, a mai spus Sorrell.
Aceste probleme, alaturi de instabilitatea din Orientul Mijlociu si Zona Euro care se zbate sa iasa la suprafata, au pus paie pe focul sectorului corporatist.
"Am observat o incertitudine considerabila, cu precadere in al treilea trimestru, multe companii au ratat tintele de castig, ba chiar au inregistrat rezultate foarte modeste", a declarat Sorrell.
S-a desfasurat o schimbare semnificativa in atitudinile clientilor fata de cheltuielile discretionare, in T3 2012, a mai precizat Sorrell.
Dar CEO-ul britanic - care in trecut a lucrat pentru Saatchi - a subliniat faptul ca investitorii au devenit "interesati" de perspectivele economiei americane pe termen lung.
Potrivit lui Sorrell, exista si doua elemente pozitive in America ultimilor 20 de ani. Rezervele de petrol si gaze naturale sunt in crestere, in timp ce productia se mentine competitiva.