"Promit ca iti cumpar de ziua ta..." De ce sunt jucariile LEGO atat de scumpe?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Promit ca iti cumpar de ziua ta... De ce sunt jucariile LEGO atat de scumpe?
De cativa ani, o intrebare circula pe internet: "De ce sunt jucariile LEGO atat de scumpe?" Chiar daca vanzatorii le-ar reduce preturile la jumatate, tot ar fi de neatins pentru multi parinti. Explicatia tine de istoria si filozofia companiei care le produce.
Jucariile LEGO sunt fabricate de LEGO Group, o compania privata daneza infiintata in 1932 de catre tamplarul Ole Kirk Christiansen. Afacerea a trecut din tata in fiu si este acum detinuta de Kjeld Kirk Kristiansen, nepotul fondatorului. LEGO Group este al treilea cel mai mare producator mondial de jucarii, dupa Mattel si Hasbro.
Obsesia perfectiunii
Inca de la inceput, mottoul lui Ole Kirk Christiansen a fost: "Doar cel mai bun este suficient de bun". Aceasta filozofie s-a transmis si ea din tata-n fiu, la fel ca intreaga afacere.
Primele caramizi LEGO de plastic au fost introduse in 1947 si au fost privite cu scepticism. Desi aveau preturi mai mari comparativ cu alte jucarii, la scurt timp acestea au devenit un succes.
Concurenta canadiana acerba
Totusi, compania a fost nevoita sa mai reduca preturile dupa ce a aparut un competitor, o alta companie de familie, din Canada. MEGA Brands produce jucariile MEGA Blocks, similare cu cele LEGO, insa mai ieftine. Canadienii au speculat faptul ca patentele LEGO Group au expirat in multe state. Danezii i-au dat in judecata in nenumarate randuri pe cei de la MEGA Brands, sub acuzatia de incalcare a proprietatii intelectuale, insa fara succes.
Calitate superioara, pret pe masura
Expertii in branduri spun insa ca, daca pui unele langa altele doua produse similare de la LEGO Group si MEGA Brands, primele castiga detasat la capitolul calitate. Brandul scandinav beneficiaza de asemenea si de o legatura emotionala puternica cu clientii, dupa mai bine de 60 de ani de prezenta pe piata. Aceste realitati ii permit companiei daneze sa ceara mai multi bani pe jucariile sale. Insa diferentele de pret nu sunt mari pe toate segmentele de produse. De exemplu, in Romania, jucaria Camionul lui Mack (plus masinuta McQueen) de la LEGO costa aproape 190 de lei in magazinele online. De cealalta parte, un produs similar de la MEGA Brands, Disney Cars - Mack si McQueen, costa 180 de lei. Diferenta, dupa cum se observa, este mica. Insa in cazul in care McQueen este cumparat separat, diferenta este clara. Produsul LEGO costa 140 de lei, iar cel al MEGA Brands doar 42 de lei.
De fapt LEGO Group se bucura de unele din cele mai ridicate margini de profit din industria de jucarii. Compania a inregistrat in ultimii sase ani cresteri de vanzari de peste 10% in fiecare an.
Un alt avantaj important al LEGO este ca nu s-au inregistrat niciodata cazuri in care plasticul din care produce jucariile sa se descompuna sau sa genereze substante chimice.