Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Guvernul vrea un Fond Special pentru autostrazi, cu donatii de la soferii impovarati de taxe


Guvernul vrea un Fond Special pentru autostrazi, cu donatii de la soferii impovarati de taxe
de Magda Florea la 14 Apr. 2019 Exclusiv
Guvernul vrea un Fond Special pentru autostrazi, cu donatii de la soferii impovarati de taxe
Tags: fond special autostrazirovinietataxe si impozitetaxa drumtaxa autonoua taxa auto

Intr-o Romanie al carei buget national colecteaza sume colosale din roviniete si taxe de drumuri, impozite si alte contributii, Guvernul transmite, indirect un mesaj: "Daca vreti autostrazi, construiti-le singuri". Nu, chiar singuri, de fapt. Dar economism ceva din leafa impozitata in proportie de 41,5% de stat si donam suma catre Fondul Special de autostrazi. De aici incolo, stiu baietii destepti ce sa faca cu banii. Daca din sutele de milioane de euro s-a ridicat totusi o Catedrala, cu autostrazile e foarte probabil sa nu stea lucrurile asa. Si daca, utopic vorbind, ar aparea pe campiile patriei, s-ar macina si gauri ... un fleac, o autostrada ciuruita. Problema e ca erodarea asfaltului numit jignitor "autostrada" ilustreaza coruptia in cel mai flagrant mod posibil.

Parlamentarii vor dezbate un proiect de lege care prevede infiintarea unui fond special pentru autostrazi, din donatiile firmelor si persoanelor fizice, pe langa alte alocari.
 
Banii ar urma sa fie transparent cheltuiti si directionati strict pentru un anume tronson de drum, se prevede in noua lege. Cei care ar contribui la constructia si intretinerea autostrazilor ar urma sa beneficieze de deduceri, conform Codului fiscal – o deducere de 20% din impozitul pe veniturile datorate pentru trimestrul in  care au inregistrat cheltuielile la micro-intreprinderi, iar contribuabilii pana la 3,5% din impozitul datorat. Autoritatile publice nu pot redirectiona banii din acest fond catre alte destinatii, ci doar cetatenii care au contribuit.
 
Lege pentru constituirea si utilizarea Fondului special al autostrazilor
 
Art. 1 – Pentru completarea surselor de finantare necesare constructiei, modernizarii, administrarii, intretinerii si repararii drumurilor autostrazilor se infiinteaza Fondul special al autostrazilor.
 
Art. 3 – Sursele fondului se constituie dupa cum urmeaza:
 
Sponsorizari ale micro-intreprinderilor, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, pentru sustinerea entitatilor nonprofit.
Redirectionarea de catre contribuabili a unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul stabilit la alin. (3), pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii.
Alocari bugetare, in conditiile legii.
Alte sponsorizari sau donatii.
Art. 4 – Lucrarile ce pot fi finantate din Fond sunt cele cuprinse in Master Planul General de Transport si cele stabilite prin lege. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere constituie si gestioneaza Fondul, in limitele legii, si este responsabila de buna executare a lucrarilor.
 
Art. 5 – In momentul redirectionarii sau donarii unor sume catre Fond, contribuabilii, reprezentantii legali ai micro-intreprinderilor sau ai institutiilor publice vor putea mentiona pentru ce lucrare anume sunt destinati banii. Sumele incasate pentru Fond vor fi folosite in exclusivitate in scopul pentru care au fost constituite.
 
Fondurile ramase pot fi raportate cu aceeasi destinatie pentru anul urmator, iar cele nefolosite dupa finalizarea lucrarilor pot fi utilizate la lucrarile de intretinere a acelorasi obiective, mai prevede proiectul de lege.
 

Taxele soferilor - vesnica, dar nu singura povara

 
Dupa cum am vazut, Parlamentul se pregateste sa ofere romanului de rand "privilegiul" de a contribui cu donatii pentru construirea de drumuri.
 
Problema e ca initiativa este, intr-un fel, jignitoare la adresa soferilor romani, care sunt deja impovarati de taxe si accize.
 
De la 1 ianuarie s-au scumpit carburantii, pretul unei roviniete pentru un autoturism cu masa de maximum 3,5 tone este 6 euro / saptamana, platim inca taxe de drumuri si poduri, pretul asigurarilor este si el in crestere si, cireasa de pe tort: autoritatile pregatesc o noua taxa auto.
 
Avand aceste obligatii, intr-o tara unde cursul euro / leu a scapat de sub control, la fel ca deficitul comercial, datoria externa, cu o situatie politica tensionata, din cauza careia primim nenumarate avertismente de la institutii si oficiali europeni care ne spun ca am deviat de la traiectoria democratica, in aceste conditii, soferului roman i se spune "N-ai vrea sa faci niste donatii pentru autostrazi?"
 
In regula. Facem si donatii. Sa presupunem ca ne dorim sa contribuim la Fondul special cu o suma de bani. Cata lipsa de realism sa te incerce sa fii increzator ca, desi din taxele si impozitele tale nu se face niciun metru de autostrada pe an, din donatii se va umple Romania de drumuri ca-n Germania?
 
De ce nu a fructificat Guvernul sumele colosale stranse din atatea taxe si impozite, si nu le-a directionat catre astfel de investitii?
 

De ce platim roviniete si accize la carburanti daca autostrazile se construiesc din cheta publica la nivel national?

 
Initiativa in sine, este una buna. Dar doar conceptual. Strategic, este total opusul a ceea ce ii trebuie Romaniei. Cea mai buna solutie ar fi sa-si dea cineva interesul si banii suficienti de la buget sa fie gestionati prioritar si eficient, fara contracte paguboase cu firme capusa, fara angajati "Dorel" care-si dorm somnul in capatul lopetilor ce n-au atins pamanul in ziua aia, fiindca n-a venit niciun sef in vizita, fara cheltuieli publice cu nemiluita.
 
Pe de alta parte, atunci cand ceri donatii de la cetateni, ar trebui sa te asiguri ca povara lor fiscala, financiara, psihologico-sociala, ca impactul masurilor tale luate ca autoritate centrala, nu creaza impact negativ in piata si ca societatea isi permite sa faca si donatii pe langa traiul zilnic, taxele catre tine si alte necesitati macar de baza.
 
Or, in Romania zilelor noastre, putini sunt aceia carora salariul le este indestulator pentru a-si acoperi aria de necesitati primare, demne pentru un trai decent. Analizand la rece, avem 5 milioane de romani plecati peste granita, e criza de forta de munca pe plan intern si exodul de creiere ne va lasa fara adevaratele valori sociale.
 
Cei care ramanem aici suntem condamnati sa ne ducem masina in service cel putin o data la 2 3 luni, pentru defectiuni majore fiindca oricat ar fi fierul fier, nu rezista mult pe drumurile peticite si ciuruite si pe autostrazile care se surpa la cateva luni de la reparatie.
 
Suntem condamnati sa folosim trenurile reci, murdare, sinele milenare si sa pierdem zile din viata din cauza intarzierilor ... nelipsite. Circula zilele acestea un banc in social media, "Calatorii din trenul de Constanta au ajuns la timp la destinatie, insa din obisnuita au mai ramas in vagoane 6-7 ore ..."
 
Umor negru, dar bun, trebuie sa recunoastem.
 
Suntem condamnati sa ne ducem copiii in sali de clasa cu tavan lipit cu scotch si sa sustinem prin "fondul clasei" tot ce Guvernul ar trebui sa dea, dar nu da ca nu are bani.
 
Suntem condamnati la multe, dar suntem si privilegiati. Fara o nota de dramatism, Romania este mai bogata si mai frumoasa decat suntem noi capabili sa o valorificam.
 
Este ca  un boboc de floare pe care vrand sa il impachetezi sa ii scoti in evidenta frumusetea, il infasori intr-un plastic kitschos, il colorezi cu carioca si il ciopartesti ici-colo cum ti se pare mai bine, tu orb fiind sau, pur si simplu rau intentionat. Asa e si cu tara asta, cineva o tot "cosmetizeaza" gresit, cand tot ce ar trebui sa faca toate administratiile care se succed la conducere, ar fi sa aprecieze si valorifice just resursele de care abunda pamantul asta.
 
Pana vom scapa de carioci si foliile de plastic din jurul nostru, sa ne bucuram de lucruri ceva mai concrete: vom avea, cel mai probabil, in curand, privilegiul de a contribui SUB O ALTA FORMA la construirea de drumuri, cu restul de bani din salariul impozitat in masura de 41,5% tot de stat.

Senior Editor Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.8 din 5 - 5 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Presedintele Libanului refuza o ancheta internationala cu privire la explozia din Beirut

Presedintele Libanului refuza o ancheta internationala cu privire la explozia din Beirut
Vineri dupa-amiaza, presedintele libanez, Michel Aoun, a declarat ca respinge posibilitatea lansarii unei anchete internationale cu privire la dubla explozie de saptamana aceasta, in care si-au pierdut viata peste 150 de cetateni libanezi, din Capitala Beirut. Presedintele libanez sustine ca o...

today08 Aug. 2020

Catalin Morosan candideaza din partea PNL la alegerile locale. Ce functie vaneaza pugilistul

Catalin Morosan candideaza din partea PNL la alegerile locale. Ce functie vaneaza pugilistul
Pugilistul roman cunoscut si drept ''Moartea din Carpati'', Catalin Morosan, va candida la alegerile locale din acest an, din partea Partidului National Liberal. Miza ''meciului'' va fi sefia Consiliului Judetean Galati. ''Trebuie sa-mi demonstrez valoarea...

today08 Aug. 2020

Romania trimite ajutoare in Liban: Aproximativ opt tone de materiale medicale

Romania trimite ajutoare in Liban: Aproximativ opt tone de materiale medicale
Departamentul pentru Situatii de Urgenta a anuntat, vineri seara, ca Romania va trimite ajutoare umanitare in Liban, dupa ce Beirutul a fost zguduit de o dubla explozie devastatoare. ''ROMANIA raspunde apelului de sprijin venit din partea autoritatilor libaneze'', a transmis...

today08 Aug. 2020

Noi masuri pentru MEDIUL PRIVAT: Reducerea timpului de lucru si TELEMUNCA

Noi masuri pentru MEDIUL PRIVAT: Reducerea timpului de lucru si TELEMUNCA
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a transmis, vineri, ca Executivul a adoptat ''noi masuri de sprijin pentru piata muncii''. Guvernul a aprobat, in sedinta de vineri, o ordonanta de urgenta prin care sunt reglementate o serie de masuri de sprijin destinate angajatilor si...

today07 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

"O veste excelenta pentru toti romanii!"

La inceputul fiecarei luni, Ministerul Finantelor Publice anunta care sunt planurile sale de imprumuturi de pe piata interbancara. Pentru luna in curs, ministerul a planificat sa ia cu imprumut de la bancile comerciale 3,45 de miliarde de lei. Din total, 3 miliarde de lei sunt de obtinut prin opt emisiuni de obligatiuni de stat, la care se pot adauga 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Citeste si: Noul maxim pentru pretul gramului de aur este 268,4712 lei   In comparatie cu cele 5,3 miliarde de lei programate a fi imprumutate luna...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Mecanismul bugetar, simplu precum spalatul pe maini

Aproape fiecare stire legata de performantele sau, mai degraba, contraperformantele celor mai importante econonomii din lume, contin termenii "scaderi istorice". In fruntea trebii, de fapt, a treburilor, de la numarul urias de infectari cu Covid 19 si de decese, pana la cifrele care arata cum musca noul coronavirus din bunastarea oamenilor, se afla SUA. Sambata, pentru a cincea zi la rand, SUA au inregistrat peste 60.000 de cazuri noi de coronavirus si 1.181 de decese, potrivit unui bilant al Universitatii Johns Hopkins. De mentionat ca SUA reprezinta 5% din populatia lumii dar 25% din numarul de infectari si de...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016