Streit sau cum arata o afacere blindata impotriva crizei
streitafacerimasinicererescopotel
In ciuda majorarii pretului la carburanti, unul din cele mai active sectoare este cel al apararii. Tensiunile in crestere din Iran si ingrijorarile privind securitatea din alte tari au determinat o explozie a profiturilor firmelor din domeniul sigurantei.
Orientul Mijlociu a cheltuit 111 miliarde dolari pentru aparare in 2011 si una din companiile care este pe val in acest sens se numeste Streit. Grupul canadian se foloseste de localizarea strategica a Orientului Mijlociu pentru a-si rotunji veniturile si profiturile.
Guerman Goutorov, presedintele si fondatorul Streit Group, si-a inceput aventura in garajul casei sale din Canada. "Eram sudorul, vopsitorul, tinichigiul si singurul angajat al companiei", a declarat Goutorov pentru CNN.
Compania Streit este cel mai mare producator de masini blindate din lume. Cu cateva unelte de nadejde, Guerman Goutorov a construit prima sa masina blindata. A recunoscut valoarea unei nise de piata. "Sunt la origine din Rusia. Am lucrat in politie timp de cinci ani. Am vazut multe situatii periculoase. Am decis sa construiesc ceva care sa ii protejeze pe oameni - am cautat cateva masini blindate, dar in final am fost nevoit sa le construiesc chiar eu", a declarat Goutorov.
Acest lucru se intampla in 1996. Azi, Goutorov conduce grupul Streit, cel mai mare producator de masini blindate la nivel global. Isi conduce afacerile nu din Canada sau Rusia, ci din Ras Al-Khaimah - Rak - situat in Emiratele Arabe Unite.
Acolo este cea mai mare piata pentru Streit. Una din cladirile sale are nu mai putin de 37.000 metri patrati. "Avem 386 angajati si in urmatoarele sase luni vom creste efectivul personalului la 500 angajati", a declarat antreprenorul blindatelor.
In prezent, Streit produce 140 de masini blindate pe luna, la fabrica din Rak. Fiecare element este asamblat de companie. Cand o masina de serie ajunge la Streit, este golita de toate elementele. Tapiseria, cablajele, instrumentele de bord, toate sunt dezasamblate, pentru a se efectua ranforsarea caroseriei. Exteriorul este ranforsat cu otel.
Vehiculele blindate asamblate la Rak sunt exportate in toata lumea. Intr-o economie volatila, Orientul Mijlociu ramane insa cea mai mare piata. "As spune ca 30% din masini sunt vandute in Orientul Mijlociu si in restul lumii ajung 70% din acestea. Vanzarile evolueaza in functie de situatiile politice. Vindem masini in Africa si Asia de Sud".
Goutorov planuieste sa dubleze capacitatea la fabrica din Rak - si sa majoreze productia de vehicule militare. "Anul viitor, ar trebui sa dispunem de un procent de 60/40. 60% reprezinta vehicule comerciale, 40% vehicule militare. Scopul nostru este acelasi, de a proteja vietile oamenilor, ale soldatilor, ale personalitatilor, ale politicienilor".
Goutorov isi va extinde afacerea in Rak - pentru a satisface uriasa cerere pentru masinile sale blindate, care arata ca oricare alte automobile, dar rezista la gloante si explozii.