Valoarea pietei de franciza din Romania, 1,5 miliarde euro
francizapiata de francizaromania franciza
Valoarea pietei de franciza nu va depasi 1,5 miliarde de euro in 2013. Domeniile de interes raman restaurantele si cafenelele, serviciile si retail-ul.
Din pacate, tendinta curenta este de stagnare, a declarat, pentru
Agerpres, Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF).
Majoritatea companiilor francizoare provine atat din Europa (Italia, Franta, Turcia, Bulgaria, Grecia), SUA, Canada, cat si din Asia, in special din India, dar si din Africa de Sud.
Francizorii sunt atrasi, de regula, de zone geografice similare din punct de vedere demografic si economic cu zona de origine.
De cele mai multe ori, un francizor care are o unitate pilot in Bucuresti va fi interesat sa-si extinda reteaua in orase mari.
Fiecare are propria sa politica de extindere, care este corelata cu rezultatele unor studii de fezabilitate.
In mod normal, un francizor care se respecta nu incepe procedurile de extindere fara sa analizeze temeinic daca momentul ales este unul oportun.
In plus, este important de stiut daca pretul de intrare in franciza si celelalte costuri pot fi amortizate intr-o perioadă rezonabila in regiunile unde se doreste extinderea.
ARF lucreaza la o serie de proiecte pentru dezvoltarea afacerilor in regim de franciza.
Unul dintre aceste proiecte vizeaza realizarea de emisiuni la diverse posturi de televiziune, care vor viza, in special, franciza.
De asemenea, ARF va edita un ghid de franciza, in colaborare cu specialisti din tara si strainatate.
Foto: Wikipedia.