Analizele Manager.ro: Semne care arata ca aveti de-a face cu un client neserios

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Analizele Manager.ro: Semne care arata ca aveti de-a face cu un client neserios Analizele Manager.ro: Semne care arata ca aveti de-a face cu un client neserios
de Manager.ro la 04 Ian. 2013
Urmareste-ne pe Google News
castigarea clientilorclienti problemavanzari

Vi s-a intamplat vreodata sa mergeti la o intalnire cu un potential client si sa simtiti ca ceva e in neregula? Probabil ca da. Ce anume sa fie in neregula? Nu stiti sa spuneti exact. Ceea ce va amintiti este doar ca va venea sa lasati balta vanzarea si sa plecati cat mai repede de acolo, cu sentimentul ca scapati astfel de o viitoare mare bataie de cap.

De cele mai multe ori insa, in asemenea cazuri, dorinta de a semna contractul si de a finaliza tranzactia este mai puternica, asa ca reusiti sa va auto-linistiti: “Exagerez cu precautiile astea. Ar trebui sa am mai multa incredere in oameni”, “Daca semnez contractul, totul va fi in regula. Voi putea tine clientul sub control” sau “E o companie mare, cu siguranta sunt seriosi.” Dar…

Va treziti ca, desi ati batut palma pentru o anumita chestie, vi se cer tot felul de “ajustari” laborioase si asta in conditiile in care termenul-limita ramane cioplit in stanca. Sau ca acea “companie mare” este atat de mare incat departamentul Contabilitate este in alta tara si, in consecinta,  sunt sanse mici sa aflati cand (si daca) veti fi platit. Ca sa evitati asemenea situatii, fiti atent la urmatoarele semne:

1. Clientul manifesta o graba nejustificata. Daca vrea sa faceti treaba IMEDIAT, fara sa va ofere si un motiv intemeiat pentru aceasta, nu e bine. Odata ce acceptati un astfel de termen, creati un precedent periculos si va va fi foarte greu sa scapati de solicitari similare.


2. Clientul nu pune mare pret pe un contract scris. Da, ar fi superb daca am putea avea incredere nemarginita unii in altii, dar realitatea a dovedit ca e mai bine sa existe un contract scris. Daca relatia e veche si a functionat foarte bine de-a lungul timpului, merge si fara contract. Dar in faza de inceput (mai ales) totul trebuie pus pe hartie.

3. Clientul face doar o descriere sumara a ceea ce vrea. Motivul invocat de obicei este lipsa de timp: “Vreau sa vad treaba inceputa cat mai repede!”. Din pacate, acelasi client va dovedi peste putin timp ca are o memorie foarte scurta si va pretinde, foarte sigur pe el, ca v-ati inteles asupra a cu totul si cu totul altceva. Revedeti punctul 2.

4. Clientul pare un vesnic nemultumit. Daca se plange de fostii parteneri de afaceri, de furnizori, ba chiar si de angajatii proprii, fugiti. Exista vreun motiv sa credeti ca nu se va plange si de dvs.?

5. Clientul este foarte alunecos. Va cheama sa discutati un proiect mare si foarte profitabil pentru dvs., dar cand ajungeti la biroul lui discutia se indreapta spre un alt proiect, mai mic si mult mai putin atractiv, pe care ar putea sa il duca la bun sfarsit si cineva mai putin calificat. Continua insa sa va fluture prin fata ochilor proiectul initial, cu promisiunea ferma ca ii va veni si lui randul. De ce procedeaza astfel? Ca sa obtina de la dvs. o prestatie de top, cu o plata mediocra. Bineinteles, proiectului celui mare nu-i va veni niciodata randul.

6. Clientul vrea schimbari “minore”. Pentru el, a adauga patru pagini catalogului de prezentare sau a muta cada pe peretele opus al baii sunt schimbari minore. De multe ori, va cere sa faceti o anumita treaba “cam asa”, urmand ca el sa vina cu detalii pe parcurs. Nu acceptati asemenea lucruri. Detaliile, ajustarile, schimbarile radicale, razgandirile de la o ora la alta vor curge garla; cat despre o plata suplimentara, clientul, evident, nu va sufla un cuvant.

7. Clientul vorbeste numai despre el. Daca va spune din trei in trei minute cat de important este el si ca nu accepta pe oricine sa-l serveasca, e cazul sa deveniti circumspect. Semnati contractul si va puteti trezi ca va suna sa va bata la cap la cele mai nepotrivite ore, in special in weekend, ca atunci “a reusit sa isi faca putin timp.”

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x