Heineken Romania, afaceri in crestere cu 7% in 2010, sustinute de marcile Ciuc Premium si Bucegi
heinekenheineken romaniaafacericiuc premiumbucegibere
Afacerile Heineken Romania au crescut cu 7% anul trecut, pana la 1,12 miliarde de lei brut si la 934 milioane de lei net. Cresterea se datoreaza in principal evoutiei marcilor Ciuc Premium si Bucegi, arata compania.
"In anul 2010 Heineken Romania a inregistrat o crestere de 7% a cifrei de afaceri, comparativ cu 2009, in ciuda trendului descendent al pietei de bere din Romania. (...) Investitiile permanente pe care le-am facut in marcile noastre, precum si concentrarea asupra activelor de baza ale companiei, ne-au permis sa obtinem aceste rezultate. In plus, ne-am imbunatatit abilitatea de a genera lichiditati prin revizuirea atenta a investitiilor, prin programele de cost management si prin managementul capitalului de lucru", declara, intr-un comunicat transmis Manager.ro, Jan Derck van Karnebeek, Managing Director Heineken Romania.
Anul trecut, volumul Heineken Romania a crescut cu 6% fata de 2009.
Compania anunta ca in acest an va importa direct si vinde pe piata romaneasca marci internationale detinute de grup, precum: Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster's, Murphy's, Strongbow, Sol si Desperados.
Brandurile de mai sus sunt deja disponibile in Romania, prin intermediul unor firme de import. Totusi, volumul total al acestora a reprezentat sub 1% din totalul afacerilor Heineken Romania.
Piata de bere din Romania
Conform datelor Asociatiei Berarii Romaniei, in 2010 piata de bere din Romania a scazut cu aproximativ 3,5% fata de 2009, fiind afectata de scaderea puterii de cumparare a romanilor. "Recesiunea economica ce a afectat piata de bere din Romania a determinat unele schimbari in comportamentul de consum al romanilor, unii dintre acestia alegand sa consume berea acasa in loc sa iasa in oras", arata Heineken in comunicat.