Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU: Koliba, o afacere delicioasa cu gust traditional slovac

INTERVIU: Koliba, o afacere delicioasa cu gust traditional slovac
de la 07 Feb. 2014 Exclusiv
INTERVIU: Koliba, o afacere delicioasa cu gust traditional slovac Tags: kolibabranzaturilactateprodusecascaval

Relativ noi pe piata din Romania, cei de la Koliba au vazut cateva similaritati intre piata noastra si piata mama (Slovacia). Si la ei exista conflicte intre producatorii de lapte si cei de branzeturi. Desi romanii sunt mari fani de produse nationale, Koliba isi incearca norocul pastrand gustul slovac, nedorind, deocamdata sa adapteze vreun produs la piata de aici. Country Manager-ul Koliba, Francisk Iabloncic, ne-a vorbit despre afacerea lactatelor si branzeturilor de import si dificultatea de a face fata concurentei din Romania.


In Romania, a existat intotdeauna un conflict intre producatorii de lapte si producatorii de lactate si branzeturi. Cum va impacati cu aceasta piata? Luati in considerare un produs pe care sa-l "romanizati"?
 
In acest moment nu avem intentia de a “romaniza” vreunul dintre produsele noastre, insa in viitor in functie de reactia pietei putem lua in calcul si aceasta directie. In Slovacia, relatia dintre producatorii de lapte si producatorii de lactate si branzeturi este similara cu cea din Romania. Tensiunea dintre cele doua tabere este un fenomen natural.
 
Cum se integreaza Koliba intr-o piata romaneasca in care consumatorii se orienteaza tot mai mult pe produse naturale, bio?
 
Interesul tot mai mare al romanilor fata de produsele naturale nu poate decat sa ne bucure, intrucat Koliba este un brand la baza caruia stau intocmai metodele traditionale de productie. Ne mandrim cu faptul ca produsele noastre respecta traditia si isi pastreaza gustul specific, indiferent ca vorbim de piata din Romania sau de restul pieteleor europene unde sunt comercializate produsele Koliba.
 
Pe ce va bazati estimarile de 5,5 milioane cand spuneti ca veti avea aceasta crestere uriasa de la 3,5 milioane cifra de afaceri?
 
Cresterea nu este una uriasa, dar este cat se poate de fireasca avand in vedere ca in 2013 am incercat sa identificam factorii cheie care confera brandului Koliba un avantaj. Astfel, produsele unice, care pastreaza calitatea lactatelor din Slovacia, pretul care se situeaza la un nivel mediu sau scazut, dar si distributia care va fi mult mai extinsa si mult mai operationala  anul acesta  fac posibila cresterea cifrei de afaceri cu pana la 57%.
 
Cum aveti de gand sa "spargeti" mentalitatea romanilor legata de fidelizarea fata de produsele autohtone?
 
Romanii sunt, intr-adevar, fideli produselor autohtone, lucru care face dificila nu doar misiunea noastra, dar si a tuturor celorlalte branduri care vor sa intre pe piata locala. Produsele Koliba difera de branza romaneasca din punctul de vedere al metodei de productie. Din acest motiv, romanii nu sunt familiarizati cu produsele Koliba si va mai dura ceva timp pana cand vor deveni cunoscute. Nici nu cred ca trebuie schimbata mentalitatea romanilor, insa trebuie sa se stie ca sunt multe alte produse la fel de bune. Punand mare accent pe siguranta si calitatea productiei, brandul Koliba ofera consumatorilor produse lactate de calitate, componentele esentiale ale unui stil de viata sanatos. Nu putem decat sa continuam sa respectam traditia si sa nu ne abatem de la aceste principii care fac cu adevarat diferenta intre produsele de calitate.
 
Pentru piata locala aveti putine produse fata de cele de pe piata mama, aveti de gand sa cresteti si in Romania numarul produselor? La ce sa ne asteptam in acest an?
 
Filosofia noastra consta in a le oferi consumatorilor produse care corespund nevoilor si preferintelor lor. La ora actuala, cele mai apreciate produse sunt cascavalul, cascavalul afumat, untul premium natural si Gustul untului 57% și 65% grasime, daca cererea pietei se va indrepta si spre alte produse pe care Koliba le comercializeaza in alte tari, atunci cu siguranta vom mari varietatea de produse si in Romania.
 
Ce cantitati de produse ati vandut in Romania, in anul 2013? Si care este produsul "vedeta"?
 
Putem spune mai degraba categoria “vedeta”, pentru ca vanzarile cele mai mari inregistrate in decursului anului trecut au fost la unt. Cererea pentru cele trei produse, Gustul untului 57% si 65% si Unt cu continut redus de grasime, a fost mult mai mare decat puteam produce.
 
Avem insa in vedere un proiect ambitios in viitorul apropiat prin care dorim ca pe langa statutul de importator fata de Romania sa devenim si exportator am inceput sa cautam furnizori de ambalaje pentru fabrica din Slovacia cantitatile nu sunt deloc de neglijat dat fiind faptul ca aceste achizitii ar urma sa fie contractate  pentru productia integrala a fabricii.
 
Romania are nevoie de schimburi comerciale numai asa aceasta piata poate  sa devina una sanatoasa puternica si constanta pe termen lung este o initiativa personala care a fost privita pozitiv de catre departamentul de achizitii al fabricii noastre.
 
 Referitor la cantitatile de produse vandute, nu putem comunica aceasta informatie. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement