5 lucruri pe care oamenii de succes nu le fac
oameni de succesangajatisef
Nu exista o definitie standard pentru a defini succesul, insa exista unele probabilitati statistice.
Alan Krueger, economist la Universitatea Princeton, sustine ca poti obtine succesul fie daca reusesti sa intri la Harvard, fie daca esti respins. De asemenea, acesta sustine ca mai degraba poti reusi in viata lucrand ca majoreta sau dansatoare decat lucrand din greu intr-un birou.
Asadar, incercati sa faceti ceea ce considerati ca va poate aduce succesul, in loc sa mergeti pe alte cai, pe care le aleg cei invinsi, sfatuieste specialistul.
Iata cinci lucruri pe care oamenii de succes nu le fac:
1) Preia mesageria vocala
Casuta vocala practic nu mai exista. Toti cei care in trecut isi lasau mesaje vocale apeleaza in prezent la e-mail, deoarece este mai eficient sa citesti un text decat sa il asculti. In plus, era destul de greu sa recunosti vocea persoanei care iti transmitea un mesaj in cazul in care aceasta nu se prezenta.
2) Sortarea CV-urilor
Problema angajatilor care nu sunt chemati la interviu nu este ca nu sunt candidatii potriviti, ci poate cei care ii selecteaza nu sunt platiti corespunzator pentru munca pe care o au, de aceea nu isi dau interesul, ori acele persoane nu sunt facute pentru o cariera in recrutare. Cea mai mare problema este cand o companie primeste foarte multe CV-uri, pe care evident, nu are timp sa le citeasca. Daca are de oferit un loc de munca bun, nici macar nu va fi nevoit sa le citeasca pe toate pentru ca postul se va ocupa rapid.
3) Se joaca Solitaire in avion
Sunt momente in care nu stii ce sa faci atunci cand esti inconjurat de straini? Nu trebuie sa ii lasi pe toti sa stie asta , asa ca gaseste-ti o preocupare! Alege mai degraba sa citesti o carti decat sa te joci Solitaire, desi pare o modalitate care iti va da impresia ca timpul trece mult mai repede si te va si relaxa in acelasi timp.
4) Caricaturi pe perete
Felul in care arata biroul tau spune multe despre tine. De exemplu, un birou murdar sau dezordonat te va face sa pari un incompetent, desi poate nu esti asa. Insa uneori nu conteaza cum esti tu de fapt, daca ai nevoie de aprecierea oamenilor, iar ei te considera incapabil, pentru felul in care iti arata biroul si nu pentru ceea ce faci cu adevarat. Asa ca pentru a ajunge la performanta, oamenii de succes nu vor avea niciodata un birou neingrijit.
5) Lucreaza in pauze
Oamenii care muncesc cel mai mult nu sunt cei care isi petrec intreaga zi in birou. Munca angajatilor dintr-o companie mare nu consta niciodata in rezolvarea problemelor de pe lista cu prioritati, ci este sa indeplineasca dorintele sefului. Asadar, este important sa stii ce conteaza mai mult pentru el si sa ignori alte lucruri mai putin importante. De asemenea, nu este recomandat nici sa pari cel mai exploatat dintre toti colegii tai de munca. Vor crede ca muncesti atat de mult pentru ca esti prea incet.