Asculti mult, iar vanzarile sunt direct proportionale
client potentialascultareantrenor fotbalobiectiveafacereprovocare
Fostul antrenor de fotbal Lou Holtz spunea ca "nu am invatat nimic vorbind. Am invatat numai cand am pus intrebari". Poate suna evident, dar de multe ori antreprenorii pun accent pe castiguri, mai mult decat pe nevoile potentialilor clienti.
Fiecare intalnire, fiecare introducere, fiecare oportunitate cu o perspectiva noua ar trebui sa fie centrate pe nevoile lor, pe ceea ce ei fac, cui vand produsele respective si alte scopuri personale si profesionale pe care se concentreaza. De cele mai multe ori, daca iti ajuti clientii sa obtina ceea ce doresc, poti obtine si tu ceea ce vrei. In special in timpul primelor tale intalniri cu potentialii clienti, invata sa asculti mai mult decat sa vinzi. Si ai trei moduri in care poti face acest lucru:
1. Muta lumina de pe tine pe potentialul client
Intoarce discutia catre client atunci cand esti intrebat despre afacerea ta sau despre conditii. Raspunde, dar fii concis! Cand pui intrebari si asculti raspunsul, iti mentii controlul si incepi sa cladesti increderea.
2. Vorbeste cu echipa
Exista mai multe niveluri de cunostinte despre care poti invata. Poti intreba oamenii care detin diferite pozitii in companii despre modul in care afacerea lor creste si cum, ce provocari si obstacole sunt si ce ar schimba. Acesta poate fi un deschizator de ochi, mai ales din partea unui angajat care are 20 de ani in compania respectiva.
3. Noi oportunitati pentru potentialii clienti
Odata ce ai inteles obiectivele si provocarile potentialului client, poti incepe sa ii pui in legatura cu alte afaceri. Desi pot sa nu aiba legaturi cu produsul sau serviciile tale, pot ajuta la stabilitatea ta.