Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

8 martie 1950: Volkswagen lanseaza duba ce avea sa devina simbolul "miscarii hippie" in lume

8 martie 1950: Volkswagen lanseaza duba ce avea sa devina simbolul "miscarii hippie" in lume
de la 07 Mar. 2014
8 martie 1950: Volkswagen lanseaza duba ce avea sa devina simbolul "miscarii hippie" in lume Tags: volkswagendubatransporterhippiehippyrock8 martie

Volkswagen, compania germana care produsese vestita "broscuta" a extins gama sa de autovehicule, lansand la 8 martie 1950 primul model de duba, cunoscuta oficial sub numele de transporter, acela care avea sa devina simbolul miscarii americane hippies, in timpul anilor 60.


Duba transporter a fost, se pare, ideea unui importator olandez de "broscute", care a intrezarit o piata pentru acest gen de autovehicul, iar in 1947 chiar i-a schitat conceptul.

Inginerii de la Volkswagen au dezvoltat ideea, iar in martie 1950 "cutiuta" utilitara cu motor in spate a intrat in productie. Duba a capatat mai multe porecle, inclusiv "Combi" (pentru ca era folosita pentru transportul combinat de persoane si marfuri) sau "Splittie" pentru parbrizul impartit in doua ochiuri de geam. In Statele Unite ale Americii a fost numita "Van hippie" pentru ca era folosita de tinerii din acea perioada, adepti ai curentului hippy, pentru a se deplasa la concerte si mitinguri anti-razboi. Unii dintre tinerii proprietari si-au pictat manual caroseriile, inlocuind logo-ul VW cu simbolul pacii.

Istoria Volkswagen a inceput in 1933, atunci cand Adolf Hitler, devenit cancelar al Germaniei, a anuntat ca intentioneaza sa construiasca noi sosele si automobile pentru poporul german. La vremea aceea, austriacul Ferdinand Porsche (1875-1951) lucra deja la un model de automobil de capacitate mica, destinat maselor largi, care dispuneau de venituri modeste. Hitler si Porche au avut o intalnire hotaratoare pentru viitorul model, care avea sa devina unul dintre cele mai populare din lume.

Productia in masa a primului model Volkswagen (sau “automobilul poporului”) a inceput in 1938, in uzinele de la Wolfsburg, unde se afla si astazi cartierul general al producatorului auto german. Din pacate, razboiul a stopat productia, care a fost reluata dupa incheierea ostilitatilor.

In 1950, Volkswagen a lansat al doilea model al sau si prima varianta a dubei ce avea sa devina simbolul „miscarii hippie” in lume.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement