Statiile de metrou abandonate din Paris, transformate in cluburi de noapte si piscine publice
metroustatiialegeristatii de metroucasaal doilea razboi mondial
Intr-un oras in care canalele reprezinta o atractie turistica, datorita catacombelor, nu-i de mirare ca candidatul la fotoliul de primar general al Parisului propune transformarea statiilor de metrou abandonate in galerii de arta, cluburi de noapte, restaurante si piscine.
Nathalie Kosciusko-Morizet, un candidat de centru-dreapta pentru primaria Parisului si fost ministru al mediului, a dezvaluit o serie de planuri pentru a transforma "statiile fantoma" de metrou din Paris in "oaze subterane" pentru relaxare.
Aceasta a apelat la ajutorul arhitectilor Manal Rachdi din cadrul OXO Associates si Nicolas Laisne pentru a realiza schitele computerizate ale statiilor de metrou, transformate in muzee, restaurante sau parcuri.
"O piscina la metrou? Suna nebuneste", precizeaza OXO Architects intr-un comunicat de presa. "Transformarea unei vechi statii de metrou intr-o piscina sau sala de gimnastica poate compensa lipsa de facilitati pentru activitati sportive si relaxare din anumite zone ale Parisului."
Arhitectii propun si constructia unor cluburi in subteran, astfel incat zgomotul muzicii sa nu ii mai deranjeze pe cei din zona. Gradinile subterane ar putea oferi, de asemenea, o imagine inedita enigmaticului Paris.
Cele mai multe statii de metrou au fost inchise odata cu intrarea Frantei in al Doilea Razboi Mondial in 1939. Chiar daca nu a mai fost presarata cu pasageri in ultimii 75 de ani, multe din ele au o viata activa.
Statia Saint-Martin a fost folosita atat ca buncar, cat si ca adapost pentru cei fara casa si de asemenea pentru reclama la modelul crossover Nissan Qashqai din 2010.
Porte des Lilas si Arsenal au fost folosite ca decoruri pentru filme si multe alte statii de metrou au fost transformate in sali de training sau laboratoare pentru testarea unor noi echipamente.
Redeschiderea acestor statii reprezinta o miza importanta pentru Kosciusko-Morizet. Chiar daca se situeaza in spatele altor candidati in sondaje, proiectul statiilor de metrou "readuse la viata" va fi continuat, indiferent de cine va castiga alegerile, scrie The Week.