Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Lectia de marketing a unei companii germane si nu prea

Lectia de marketing a unei companii germane si nu prea
de la 26 Nov. 2013
Lectia de marketing a unei companii germane si nu prea Tags: companii germaneproduse germanemasina germanamarketing

De pe margine, state care au facut mai nimic sau prea putin pentru a se dezvolta se uita cu jind la altele care au intreprins, care au lasat frau aproape liber initiativei atat in interiorul lor, cat si dincolo de granite.

La fel cum multi cetateni au stat ca tatele pe banca si au barfit ca strainii ne cumpara avutiile, desi nimeni nu i-a impiedicat si pe ei sa lase confortul bancii si sa faca acelasi lucru, la fel sunt barfele si "la nivel inalt", statal.
 
Asa se face ca, desi toata lumea cumpara produse ale unor companii germane, este nemultumita de succesul comercial al acestui stat si de faptul ca a intrecut celelalte economii europene. 
 
Cica, in spatele succesului exporturilor Germaniei si al excendetului comercial al sau se afla o vasta retea de promovare a companiilor la nivel global, despre care chiar cei gelosi arata ca a fost construita in zeci de ani...
 
Camera de Comert Exterior a Germaniei a ajuns la 120 de reprezentante, in 80 de tari. In cele 120 de puncte, 1.700 de oameni lucreaza asiduu pentru promovarea intereselor comerciale ale Germaniei.
 
Aceasta retea a devenit sursa de zazanie intre Guvernul de la Berlin si partenerii europeni si americani.
 
Potrivit presei americane, Trezoreria SUA a condamnat modelul de crestere economica al Germaniei, bazat pe export si a avertizat ca acest model diminueaza avansul altor state din Europa.
 
In Romania, produsele "nemtesti" - mai ales "masina germana" - se bucura de o excelenta reputatie. Asta nu inseamna neaparat ca sunt atat de bune, ci ca marketingul lor este mai bun si, deci, inradacinarea lui in constiinte si in subliminal mai adanca.
 
De asemenea, mare parte din aura de "calitate ireprosabila", "de neegalat" a produselor germane provine din faptul ca foarte multi dintre cei care le folosesc s-au multumit sa mestece cliseul si nu au mai incercat si produse facute de alte marci, din alte tari.
 
De fapt, chiar si multe companii, branduri germane nu prea mai sunt atat de germane, nu numai pentru ca produc pe meleaguri foarte indepartate de Berlin, de Frankfurt, de Munchen sau Hanovra, ci si pentru ca au proprietari de peste mari si tari.
 
Cine a apucat sa scrie cu stiloul stantat cu simbolul unei marci germane si a fost dat pe spate, poate ca nu a (mai) pus mana pe unul manufacturat (la propriu) in Elvetia sau in SUA.  
 
Cine a avut o "masina germana" poate ca nu a incercat una japoneza, coreeana sau italiana, pentru ca, din capul locului, le prejudeca pe acestea ca fiind inferioare.
 
Daca ma uit la obiectele folosite aproape zilnic, majoritatea sunt marcate cu nume de branduri americane. La foarte mare distanta, vin, pe locul doi, cele germane, urmate indeaproape de unele elvetiene, franceze, italiene, britanice. 
 
In economia globalizata, germane sau nu, multe dintre acestea au proprietari, actionariat in care se impletesc natii din cele patru colturi ale lumii. 
 
Unul dintre exemplele de promovare agresiva care a dat roade rapid si a acumulat notorietate la fel de rapid este al unui producator german de echipament pentru drumetii, excursii in aer liber si pentru sporturile de iarna.
 
Desi are numai 32 de anisori, produsele companiei respective au ajuns un fel de uniforme. Toamna sau iarna, pe strazile din Germania si Austria, zici ca hainele respective nu se cumpara, ci se distribuie gratuit. Cam unul din cinci trecatori le poarta cu mandrie si... caldura. 
 
In sezoanele trecute de schi, numele companiei figura pe fiecare numar de concurs alpin, iar marginile partiilor erau impanzite cu literele si sigla producatorului.
 
In acelasi timp, concurentii directi din Elvetia si Norvegia, cu traditie, cu istorie de 136, de 156, de 160 de ani (!) si mai tinere companii franceze si americane ziceai ca nici nu exista... 
 
Germania este acuzata ca isi promoveaza companiile in strainatate, ca isi face nu-s cate reprezentante, camere de comert? Cine si ce ii impiedica sa faca exact acelasi lucru pe cei care o acuza? Si asta in conditiile in care brandul german de echipament montan care va impanzi si in acest an spatiile publicitare din jurul partiilor din Austria, Elvetia si Germania este detinut de un imens fond american de investitii...


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement