Romania se afla pe locul 51 din 58, in privinta moralului gospodariilor din lume
moralul gospodariiloroptimismul consumatorilornielsen
In fiecare trimestru, Journal du Net prezinta, in partenariat cu Nielsen, harta mondiala a moralului gospodariilor in lume.
In al treilea trimestru 2012, cele trei tari in care consumatorii sunt cei mai optimisti sunt India (118,9 puncte), Indonezia (118,8 puncte) si Filipine (117,9 puncte). Romania este pe locul 51 din 58 de tari, cu un indice de 60,1 puncte, in scadere cu 1,6 puncte in raport cu trimestrul precedent. Elvetia este tara care care a inregistrat cea mai mare crestere a optimismului, cu +10,4 puncte, urmata de Belgia (+8,7 puncte).
In sens invers, consumatorii din Hong-Kong si din Brazilia au inregistrat cel mai puternic recul (-14,7 si, respectiv, -11,5 puncte).
In privinta finantelor personale, cei mai optimisti sunt indonezienii si filipinezii care apreciaza in proportie de 79% si respectiv 78% ca situatia va fi “excelenta” sau “buna” in tara lor in urmatoarele 12 luni. In Romania sunt 27% optimisti din acest punct de vedere, iar acest procent este in crestere cu 4 puncte in raport cu trimestrul precedent. Cei mai pesimisti sunt japonezii si portughezii, cu doar 12% persoane optimiste.
In privinta pietei muncii, 78% dintre indieni si 72% dintre filipinezi si tailandezi sunt optimisti pentru urmatoarele 12 luni in tara lor. Romanii sunt pe locul 46 din 58 de tari, cu 14% din respondenti care considera ca situatia va fi “excelenta” sau “buna” in urmatoarele 12 luni, un procent cu 5 puncte mai mic fata de trimestrul precedent.
Metodologie
In fiecare trimestru, ancheta Nielsen privind moralul gospodariilor in lume ("Global Consumer Confidence Survey") este realizata pe un esantion de 28.000 de consumatori din peste 50 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Africa si America de Nord. Ea masoara perspectivele economice, increderea in piata muncii, situatia finantelor personale si intentia de a face cumparaturi. Esantionul intervievat (metoda cotelor dupa varsta si sex pentru fiecare din tarile respective) este reprezentativ pentru consumatorii care au acces la Internet.
Sursa: Journal du Net