Cablul TV, pe cale de disparitie in SUA?
cablu tvsuaabonamenteinternetserviciiteleviziune prin cablu
O analiza ISI Group arata ca americanii se dezaboneaza masiv de la serviciile de televiziune prin cablu. Intre T1 2010 - T4 2011, foarte multi utilizatori au renuntat la abonamentele detinute la Cablevision, Comcast, DirecTV, Time Warner Cable, Dish, Verizon si AT&T (tabel 1).
In prezent, doar 41,5 milioane de americani mai au cablu TV. Americanii renunta la vechea traditie a privitului la televizor. Ei prefera sa vizioneze programele preferate pe internet.
Televiziunea in forma traditionala este "pe duca". Situatia seamana cu cea inregistrata la mijlocul anilor 2000, cand americanii au renuntat aproape definitiv la telefoanele fixe, in favoarea celor mobile.
In ciuda acestui fenomen, telefoanele fixe se vand in continuare bine si sunt prezente in cele mai multe gospodarii de peste Ocean. Totusi, au devenit adevarate piese de muzeu, indiferent de abonamentul achizitionat.
Colapsul industriei de cablu tv din SUA s-a produs intr-un moment in care veniturile din reclame ale acesteia au atins cote impresionante. Problema este una de cerere si oferta. Audienta tv scade, dar inca mai exista abonati care nu se pot dezlipi de televizor.
Tabel 1: Scaderea dramatica a numarului de abonati la cablu TV din SUA
Tabel 2: Situatia pietei de cablu TV din SUA