Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cercetare de piata in parcurile comerciale ARGO: Segmentul tanar si masculin- majoritar in centrele comerciale

Cercetare de piata in parcurile comerciale ARGO: Segmentul tanar si masculin- majoritar in centrele comerciale
de la 23 Ian. 2014
Cercetare de piata in parcurile comerciale ARGO: Segmentul tanar si masculin- majoritar in centrele comerciale Tags: argosibiuparcuri comerciale argoprofilritmfactori

Potrivit unei cercetari de piata realizata in centrele comerciale detinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) in Romania, intre 60-87% dintre vizitatori vin in locatiile respective pentru a achizitiona produse alimentare; in plus, cei mai multi cumpara si imbracaminte si incaltaminte, "varfurile" pe acest segment inregistrandu-se la confectii in Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus in studiu) si Suceava (cca 37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava). Cosmeticele si produsele de intretinere se afla pe locul al treilea in topul articolelor cumparate, cele mai mari procente in acest sens fiind inregistrate la cumparatorii din parcurile comerciale ARGO din Iasi (29%) si Sibiu (23%); produsele IT si electronicele au cel mai mare succes in Sibiu si Suceava, fiind achizitionate de cca 13% dintre cumparatorii din fiecare dintre centrele comerciale ARGO respective.


Studiul a fost realizat de catre DTZ Echinox, la solicitarea Argo Real Estate Opportunities Fund, prin intervievarea unui esantion de 2.400 de persoane in orasele in care ARGO detine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea si Iasi.
 
Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-si face cumparaturile, dar studiul arata ca multi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preturilor produselor, cele mai mari procente in acest sens fiind inregistrate in Sibiu (15,2% dintre vizitatori) si Suceava (cca 10%). Mesajele promotionale si ofertele speciale au atras in centrele comerciale cca 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumparatorii din Era Shopping Park Iasi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava si 5,8% dintre oradenii care au intrat in Era Shopping Park Oradea.
 
Cca 19,5% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu si aproape o treime dintre clientii Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa si a se bucura de facilitatile oferite pentru petrecerea timpului liber. "Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locatie in care oamenii isi fac cumparaturile, asa incat rolul centrelor in ceea ce priveste relaxarea si distractia este in mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetarii, campaniile de discounturi, concertele si targurile tematice sunt pe primele locuri in topul actiunilor pe care si le doresc vizitatorii si, daca in ansamblu aceasta concluzie nu ne surprinde, diferentele de la o regiune la alta sunt interesante", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO. Astfel, iesenii intervievati au plasat targurile tematice pe primul loc in topul evenimentelor care ii stimuleaza sa viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, in timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, in schimb, sunt atrasi in primul rand de discounturi, urmate de concerte si prefera mai putin evenimentele sportive organizate in parcurile comerciale; primele doua locuri sunt aceleasi si in ceea ce priveste centrul comercial analizat in Suceava, in timp ce oradenii intervievati au aratat ca isi doresc in primul rand multe concerte, iar abia apoi discounturi. 
 
"In ceea ce priveste profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale ARGO, acesta devine din ce in ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de barbati, cu varsta mai mica de 30 de ani, care au studii universitare. In conditiile in care Romania are o populatie in proportie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensamant din 2011, iar shoppingul este considerat traditional o ocupatie feminina, rezultatele studiului arata ca asistam la o transformare interesanta a publicului centrelor comerciale, care reflecta dinamica mixului de retaileri si mai ales a facilitatilor de entertainment din centrele comerciale", a precizat Graham Kilbane. Cercetarea de piata a relevat faptul ca publicul centrelor comerciale ARGO este majoritar masculin: 58,8% dintre vizitatorii din Era Shopping Park Iasi sunt barbati, iar situatia este similara in centrele ARGO din Sibiu (57,5%), Oradea (57%) si Suceava (51%). Parcurile comerciale ARGO au un public tanar, ponderea persoanelor cu varsta sub 30 de ani variind intre 37% la Iasi si 55% la Sibiu, factorii determinanti fiind mixul de magazine si facilitatile de petrecere a timpului liber disponibile in fiecare dintre centre; procentul persoanelor cu studii universitare care viziteaza centrele comerciale cuprinse in cercetare variaza intre 30% la Suceava si aproape 56% la Iasi, in conditiile in care la Shopping City Sibiu peste 15% dintre vizitatori au inclusiv studii postuniversitare.
 
"Cercetarile de piata pe care le efectuam periodic pentru a ne cunoaste cat mai bine vizitatorii arata o dinamica in crestere in ceea ce priveste modificarile comportamentului consumatorului si profilul acestuia; schimbarile in acest sens sunt din ce in ce mai dese si de anvergura, astfel incat "timpul de reactie" al retailerilor si centrelor comerciale este din ce in ce mai redus, acestia trebuind sa se "reinventeze" constant si intr-un ritm rapid pentru a avea succes in anii care vin", a aratat Graham Kilbane.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement