Gartner: Vanzarile de tablete au crescut cu 68% in 2013. Android este rege
tabletegartneripadandroidiosunitati
Vanzarile globale de tablete au ajuns la 195,4 milioane unitati in 2013, in crestere cu 68% fata de 2012, potrivit Gartner Inc. Chiar daca vanzarile de tablete iOS au crescut in T4 2013, cota de piata a sistemului de operare de la Apple a scazut la 36%. Cresterea pietei tabletelor a fost influentata de aparitia tabletelor low-end, cumparate la preturi foarte accesibile; astfel, Android a devenit principalul sistem de operare pentru tablete la nivel global, cu o cota de 62%.
"In 2013, tabletele au devenit un fenomen in masa, iar cele ieftine cu Android ofera specificatii adecvate pentru utilizatorii dornici sa detina un asemenea dispozitiv mobil", a declarat Roberta Cozza, director de cercetare la Gartner. "Pe masura ce piata tabletelor a devenit foarte dinamica, in 2014, producatorii vor trebui sa se concentreze asupra furnizarii unei experiente elocvente si infiintarii unui ecosistem care sa demonstreze o anumita valoare - dincolo de hardware si costuri - pentru a asigura o loialitate fata de marcile respective si o crestere a profiturilor".
In 2013, cota iOS (Apple) a scazut cu 16,8%, pe masura ce piata a constatat o imbunatatire a calitatii tabletelor ieftina vandute de producatori. Analistii Gartner estimeaza ca pietele emergente au inregistrat o crestere de 145% in 2013, in timp ce pietele mature au crescut cu 31%. "Tabletele Apple raman in zona high-end si abordarea Apple ii obliga pe producatori sa dezvolte tablete de calitate, chiar si pe piata tabletelor cu ecrane mai mici, unde iPad mini reprezinta un etalon", a adaugat Cozza.
Anul trecut, volumele de tablete cu Windows au fost mai bune, dar au ramas modeste. In ciuda faptului ca Microsoft a oferit Windows 8.1, ecosistemul sau nu a reusit sa-i atraga pe consumatori spre tabletele companiei.
"Pentru a rivaliza cu grupa mare, Microsoft trebuie sa ofere o "propunere" serioasa pentru consumatori si dezvoltatori, in contextul tuturor dispozitivelor mobile, precum tabletele si smartphone-urile, care devin vitale in privinta furnizarii aplicatiilor si serviciilor catre utilizatori, dincolo de calculatorul traditional", a spus Cozza. Microsoft se bucura de o cota de piata mai buna in zona ultramobilelor, orientate spre factorul Productivitate, unde partenerii sai scot la iveala noi forme de design.
Piata tabletelor a devenit un mediu competitiv pentru jucatorii din sectorul Hardware. Ei sunt presati de producatorii care ofera servicii si continut si de cei care vand tablete la preturi de nimic. In plus, o situatie in care doi producatori de tablete au acumulat in 2013 o cota de piata de 55% este graitoare.
Din perspectiva producatorilor, trimestrul excelent al Apple a ajutat la mentinerea primului loc pe piata in 2013. Samsung, situata pe locul secund, a inregistrat cea mai mare crestere pe piata globala a tabletelor, de 336%. Extinderea si imbunatatirea gamei Galaxy, alaturi de promovarea agresiva, a ajutat Samsung-ul sa diminueze diferenta fata de Apple. Suprasegmentarea portofoliului de tablete Samsung a determinat aparitia unor produse la preturi competitive, precizeaza Gartner.
In randul producatorilor de tablete cu o cota de piata de sub 6%, Lenovo s-a descurcat cel mai bine in 2013, vanzarile sale crescand cu 198%.
Vanzarile globale de dispozitive ultramobile catre utilizatorii finali au crescut la 216 milioane unitati in 2013, in crestere cu 68% fata de 2012. Tabletele raman cele mai populare dispozitive, cu 90% din vanzari.
Aceste informatii fac parte din raportul "Market Share: Ultramobiles by Region, OS and Form Factor, 4Q13 and 2013", realizat de Gartner.