Volkswagen are planuri indraznete: locul 1 si 500.000 de angajati
volkswagenwinterkornproductieautolocul 1platforma comuna
Cand industria auto europeana merge cu frana trasa, presedintele Volkswagen, Martin Winterkorn, are planuri marete. Vrea ca grupul auto pe care il conduce sa ajunga pe primul loc in lume, pana in 2018 si sa aiba 500.000 de angajati, de la 449.000 cat numara in prezent. Cheia succesului? Reducerea costurilor in toate sectoarele de activitate.
Winterkorn a declarat, intr-un ziar german, ca este posibil ca grupul Volkswagen sa ajunga la 500.000 de angajati, pana la sfarsitul anului viitor, de la 449.000 cati numara in prezent. In schimb, BMW si Mercedes declara ca vor angaja oameni in functie de evolutia vanzarilor.
Grupul Volkswagen s-a extins agresiv pe piata auto internationala sub conducerea lui Martin Winterkorn. Directorul executiv al grupului auto a declarat ca are in plan o reducere a costurilor si o crestere a vanzarilor. Tinta sa: Volkswagen lider al pietei auto pana in 2018, peste 10 milioane de masini vandute pe an si rata de profit de cel putin 8%.
"Nu crestem doar volumul de productie, ci avem de gand sa reducem costurile cat mai mult posibil", declara Winterkorn. El sustine ca investitiile nu ar trebui sa depaseasca 6% din venituri, iar cercetarea si dezvoltarea ar trebuie sa beneficieze de 4 procente din total.
Platforme tehnice comune, cheia succesului
O modalitate de crestere cu costuri mici o reprezinta, in viziunea sa, maximizarea utilizarii platfomerlor tehnice la comun pentru toate marcile grupului. "Nu ai cum sa mai fii competitiv in industria auto actuala fara o astfel de strategie. Tehnologia noastra modulara reduce costurile, timpii de dezvoltare si productie si face posibila lansarea unei largi palete de modele si tehnologii", considera Martin Winterkorn.
"De exemplu, platforma modulara transversala, reduce costurile cu pierderea timpului cu 20%, iar timpul efectiv de productie este cu 30% mai mic. Asta ca sa nu mai punem la socoteala reducerile legate de greutatea vehiculelor si normele de poluare", sustine seful grupului Volkswagen.