Modelele BMW vor avea faruri cu laser
bmwfaruriledlaserauditehnologie
Constructorii auto nu mai stiu ce mai sa inventeze pentru a "lua fata" concurentei si incep sa treaca pragul in lumea Science Fiction. In timp ce Audi se chinuie sa faca loc pentru 300 de leduri in farurile modelului A7, BMW s-a gandit la o alternativa la aceasta tehnologie: faruri cu laser.
Farul cu laser este mult mai avansat fata de LED, pentru ca are un consum scazut de energie, este mai luminos (170 de lumeni, fata de numai 100 LED), ocupa mai putin spatiu, iar spotul de lumina poate fi concentrat pe o zona mai restransa.
Toate acestea sunt atuuri care in mod cert vor fi exploatate pe masini concept, insa mai putin la modelele de serie, cu atat mai mult cu cat BMW sustine ca tehnologia laser pentru faruri nu reprezinta chiar telul lor suprem pe piata auto.
Interesant este daca un fascicul laser poate fi concentrat pe un anumit obstacol. Teoretic, acesta poate lumina cu o viteza mai mare de o mie de ori, comparativ cu sistemul LED.
Aici intervine si avantajul noii tehnologii BMW, Dynamic Light Spot. Aceasta are menirea de a lumina intr-un timp mai scurt obstacolele de pe partea dreapta a carosabilului, permitand astfel o reactie mai buna a soferului pentru evitarea unui pieton neatent.
Tehnologia il ajuta foarte multe pe cel de la volan, dar vine si in sprijinul pietonilor, care in acest mod vor fi atentionati ca sunt pe carosabil, si daca nu se dau la o parte vor fi "loviti" de un laser.
Reprezentantii constructorului auto german spun ca tehnologia laser va debuta pe conceptul BMW i8, a carui productie de serie este programata sa inceapta in cativa ani.