Clientul decide programul marilor magazine, nu legiuitorul!
dan sucuamrcrprogram magazine
Dan Sucu, presedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), le-a pus in vedere parlamentarilor ca programul marilor magazine trebuie hotarat de consumatorul roman, nu prin emiterea unor legi.
Iar, in prezent, clientul vrea sa interactioneze sapte zile din sapte cu magazinele.
"Si noua ne-ar placea sa lucram opt ore pe zi, cinci zile pe saptamana, dar e bine sa ne lasam clientii sa hotarasca programul marilor magazine.
Nu putem da legi in acest sens, noi ii numim pe cetateni clienti, iar autoritatile le spun fie contribuabili, fie votanti", a spus Dan Sucu, citat de Agerpres.
El a adaugat ca produsele romanesti sunt tot mai cerute de consumatori in marile lanturi de magazine, in conditiile in care studiile recente realizate de AMRCR arata ca 83,6% dintre romani cumpara din supermarketuri.
"Suntem bucurosi ca produsele romanesti sunt tot mai cerute de consumatori in marile magazine.
Eticheta de
Produs in Romania este acum un atu comparativ cu anul 2000, cand era mai degraba un dezavantaj. 2015 este anul in care actiunea marilor magazine este hotarata de client", a explicat Sucu.
In acelasi timp, Delia Nica, director executiv al AMRCR, considera ca pentru consumatorul roman primul criteriu in alegerea unui produs ramane pretul, iar marile retele de magazine vor sa creasca numarul produselor romanesti precum si pe cel al clientilor.
Conform unui studiu realizat de INSCOP, 72,6% dintre romani spun ca supermarketurile contribuie la cresterea economiei romanesti si 74,4% spun ca marile magazine sunt benefice pentru economia unui oras.
In mai 2015, deputatii PNL Nini Sapunaru si Tinel Gheorghe au initiat o propunere legislativa prin care hipermarketurile sa fie inchise duminica si de sarbatorile legale, apreciind ca, in aceste conditii, se va putea revitaliza comertul traditional, iar, pe termen lung, va avea un efect pozitiv asupra producatorilor agricoli, prin valorificarea propriilor produse si stimularea acestora pentru a produce si pe viitor.
De asemenea, initiativa de modificare a Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare mai arata ca "limitarea va determina consumatorul roman sa se concentreze pentru cumparaturile zilnice sau saptamanale in zilele lucratoare si in prima parte a weekendului, respectiv vineri dupa amiaza si sambata, urmand ca, pentru duminica, sa se reorienteze pentru familie, miscare in aer liber, cultura".
La inceputul acesti luni, Senatul a adoptat o propunere legislativa prin care marii comercianti sunt obligati sa vanda carne, fructe si legume in proportie de minimum 51% din productia romaneasca.
Actul normativ urmeaza sa intre in dezbaterea Camerei Deputatilor, care are rol decizional.