Cum contribuie femeile top manager la succesul afacerilor
afaceri de familiefemei top managementstudiu ey
Studiile EY efectuate asupra celor mai mari afaceri de familie la nivel global arata ca promovarea femeilor in pozitii de conducere este sustinuta la un nivel mult mai ridicat decat in mediul general de afaceri sau in corporatii.
Specialistii in Resurse Umane din cadrul EY au ajuns la concluzia ca promovarea femeilor pe pozitii de top management este unul din factorii care contribuie la mentinerea succesului afacerilor de familie pe termen lung.
Discrepanta intre afacerile de familie si corporatii in ceea ce priveste sustinerea femeilor in posturi de conducere este semnificativa. Astfel, statisticile privind numarul femeilor din echipa de top management indica urmatoarele rezultate:
- 22% pentru afacerile de familie
- 12,9% pentru mediul de afaceri in general
- 12,7% pentru consiliile de administratie ale corporatiilor
Potrivit specialistilor EY, principala explicatie consta in faptul ca marile companii si corporatii inca au o atitudine conservatoare bazata pe stereotipuri sociale, in timp ce afacerile de familie se bucura de libertatea de a-si alege liderii pe baza altor criterii.
Femeile in posturi de conducere contribuie in mod semnificativ la succesul unei afaceri datorita faptului ca pun un mai mare pret pe sustenabilitate si cresterea pe termen lung, decat pe atingere unot obiective financiare pe termen scurt.
"Avand in vedere ca diversitatea la nivel de leadership este direct corelata cu niveluri superioare de engagement si cu o crestere mai sustenabila a veniturilor, cred ca afaceri ca acestea, care se bazeaza pe simt practic si gandire pragmatica in plasarea angajatilor de valoare, sunt cele care vor avea succes pe termen lung", a precizat Andreea Mihnea, HR Director, EY Romania.
Rezultatele studiului EY arata ca 55% dintre afacerile de familie au cel putin o femeie in consiliul de administratie si au, in medie, 5 femei in echipa executiva. Mai mult, 70% dintre afacerile de familie studiate intentioneaza sa numeasca o femeie drept CEO.
Interesant este faptul ca acest tip de afaceri promoveaza nu doar femeile care fac parte din familia respectiva, ci sustin femeile in general.
Principalii factori care incurajeaza ocuparea posturilor de top management de catre femei sunt modelele, strategia pe termen lung si mediul incluziv.
Promovarea femeilor constituie un veritabil model pentru celelalte angajate care pot evolua, la randul lor, pe pozitii avansate.
Afacerile de familie au intotdeauna la baza o strategie pe termen lung, care permite o mai mare libertate in luarea deciziilor de top management.
Nu in ultimul rand, afacerile de familie recunosc importanta coeziunii si a incluziunii - elemente esentiale pentru dezvoltarea profesionala a femeilor.
Sursa: ey.com
Foto: pixabay.com