Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Opinia CNIPMMR privind forma finala a noului Cod Fiscal

Opinia CNIPMMR privind forma finala a noului Cod Fiscal
de la 02 Sep. 2015
Opinia CNIPMMR privind forma finala a noului Cod Fiscal Tags: cnipmmrimmcod fiscalovidiu nicolescu

La conferinta de presa organizata ieri de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania au participat prof.univ.dr. Ovidiu Nicolescu, presedinte CNIPMMR si vicepresedintii Liviu Rogojinaru, Florin Jianu si Cristian Ignea. Au fost dezbatute urmatoarele subiecte:

1. Pozitia CNIPMMR privind forma finala a noului Cod Fiscal

Referitor la modificarea continutului noului Codul Fiscal, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), confederatie patronala reprezentativa la nivel national, isi exprima pozitia ca este necesara mentinerea masurilor de reducere a fiscalitatii, de stimulare a investitiilor si a infiintarii de noi locuri de munca, asteptate de mult timp de IMM-uri, respectiv: reducerea cotei standard de TVA de la 24% la 19% si mentinerea TVA de 9% la anumite servicii si produse, mentinerea la 3% a impozitului pentru microintreprinderi, cota redusa de 1% a impozitului pentru microintreprinderile nou infiintate, eliminarea taxei pe constructiile speciale de 1% din valoarea activelor si reducerea impozitului pe dividende de la 16% la 5%.

De asemenea, cu prilejul reanalizarii continutului noului Cod fiscal, CNIPMMR solicita:

- Extinderea bazei de aplicare a masurii scutirii impozitului pe profitul reinvestit in activitati productive la echipamente tehnologice, utilaje si instalatii de lucru si mijloace de transport, constructii industriale, inclusiv terenuri cu aceeasi destinatie.

- Reanalizarea din perspectiva IMM-urilor a prevederilor Codului fiscal privind calcul taxelor locale pe cladiri, in functie de destinatie. CNIPMMR solicita exceptarea IMM-urilor sau cel putin a microintreprinderilor de la noul sistem de calcul al taxelor locale pe cladiri si de la reevaluarea cladirii de evaluatori autorizati, cu mentinerea pentru acestea a actualului sistem de impozitare, care stabileste cotele de impozit in functie de proprietar si cu raportarea impozitului la valoarea contabila.

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania solicita aplicarea in continuare a bunei practici de consultare si dialog cu membrii sai, cu privire la continutul prevederilor noului Cod fiscal, inclusiv pentru modificarile care vor fi convenite a fi realizate pentru readoptarea Codului fiscal.

Membrii CNIPMMR isi exprima intreaga disponibilitate de participare la dezbaterile initiate pentru definitivarea si  readoptarea noului Codul fiscal.

2. Cresterile salariilor bugetarilor sub lupa IMM-urilor

Membrii Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania si-au exprimat ingrijorarea privind cresterile salariilor bugetarilor recent anuntate si solicita luarea in considerare pentru aceasta masura legislativa a urmatoarelor aspecte:

- necesitatea respectarii principiilor responsabilitatii si a precautiei,
- respectarea tintei de deficit bugetar de sub 2% din PIB pentru bugetul de stat pe 2016,
- necesitatea reducerii fiscalitatii asupra mediului de afaceri, fara instituirea de noi poveri fiscale pentru intreprinzatori,
- corelarea salariilor bugetarilor cu salariile din industrie, potrivit bunelor practici europene.

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania considera strict necesar respectarea urmatoarelor etape in reforma salarizarii bugetarilor:

- elaborarea si adoptarea unei legi unitare a salarizarii bugetarilor, cu consultarea inclusiv a reprezentantilor confederatiilor patronale reprezentative,

- stabilirea masurilor de crestere a salariilor bugetarilor corelat cu evolutia economiei Romaniei, inclusiv cu implementarea noului Cod fiscal,

- corelarea salariilor bugetarilor cu salariile din industrie, astfel incat salariile din sectorul public sa nu fie mai mari decat salariile din sectorul privat, pentru a preveni aparitia unor dicrepante nejustificate, generatoare de multiple efecte negative (inflatie, falimente sau necompetitivitate la export, etc.),

- stabilirea salariilor bugetarilor in cadrul unor limite minime si maxime, pentru fiecare post, cu obligatia platii salariului minim corespunzator postului si cu criterii obiective de acordare in fiecare luna/trimestru a sumelor peste nivelul minim, in functie de responsabilitatile postului, munca efectiv depusa, cantitatea si calitatea acesteia, rezultatele inregistrate si contributia la realizarea scopului si obiectivelor institutiei publice, astfel incat sa nu se plateasca salarii egale, indiferent de activitatea desfasurata si performantele inregistrate de fiecare bugetar in parte,

- suspendarea masurilor de crestere a salariilor unor categorii de bugetari pana la aplicarea legii unitare a salarizarii bugetarilor.

CNIPMMR considera ca este necesar ca aplicarea masurilor de crestere a salariilor personalului bugetar sa se realizeze dupa minim un an de la adoptarea noului Cod fiscal, dupa producerea efectelor masurilor de stimulare a investitiilor si infiintarea de noi locuri de munca, care sa asigure generarea resurselor bugetare aferente unei cresteri susternabile a salariilor.

3. Propunerile CNIPMMR privind urgentarea operationalizarii schemei de ajutor de minimis

CNIPMMR solicita adoptarea masurilor necesare operationalizarii efective si depline a schemei de ajutor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii, respectiv:

- la rectificarea bugetului de stat, alocarea de credite de plata pentru suma de 205.000 mii lei aferenta anului 2015 pentru operationalizarea schemei de ajuror de minimis,
 - plata tuturor deconturilor aferente acordurilor de finantare incheiate in cadrul schemei de ajutor de minimis, neachitate pana in prezent,
 - ridicarea clauzei suspensive pentru anul 2015 din acordurilor de finantare afectate de aceasta clauza.

Sursa articol si sursa foto: cnipmmr.ro

Economist
Experienta: 5 ani de activitate in management si marketing


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement