Editorial Dan Manusaride: In vizita la Daimler Benz acasa (II)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Editorial Dan Manusaride: In vizita la Daimler Benz acasa (II) Editorial Dan Manusaride: In vizita la Daimler Benz acasa (II)
de Manager.ro la 02 Iul. 2013
Urmareste-ne pe Google News
dan manusarideeditorialdaimler benz

Dupa ce am aflat ieri cum se realizeaza scheletul unui autobuz in uzina EvoBus a Daimler Benz din Mannheim, astazi descoperim cum se monteaza "invelisul" si care este "umplutura" acestui urias sandvici din otel si sticla. Trecem practic la operatiunile manuale, adica sudarea fiecarei piese a caroseriei, montarea geamurilor si a scaunelor. Dupa montarea motorului cu 6 cilindri, care este proiectat sa functioneze peste 1 milion de kilometri, autobuzul este tractat cu electrocare speciale si abia pe ultima banda i se testeaza motorul, tevile de esapament fiind conectate la conducte care elimina emisiile de gaz in afara halei de proba.

Pe benzile de productie se monteaza deja autobuze alimentate cu gaz, pregatind astfel ceea ce vor fi autobuzele urbane de mare capacitate ale viitorului. O asemenea increngatura de tuburi si circuite, montate pe acoperisul autobuzelor, am mai vazut doar la naveta spatiala Buran, expusa la Muzeul Tehnic din Siensheim.

Fiecare caroserie este vopsita conform comenzii, la fel sunt montate si dotarile interioare. Spre exemplu, ca un fapt divers, autobuzele pregatite pentru Singapore nu sunt dotate cu instalatie de incalzire, datorita climei din tara de destinatie. Asta iarna, un lot de cateva zeci de autobuze cu aceasta destinatie au plecat pe roti spre portul hanseatic Bremerhaven, unde urmau sa fie imbarcate pe un vas cargo. Numai ca vremea de afara si lipsa incalzirii ar fi facut misiunea soferilor extrem de dificila. Daimler Benz a dotat fiecare autobuz, pe cheltuiala proprie, cu aeroterme speciale, astfel incat conducatorii acestor vehicule sa nu aiba de suferit.

Se testeaza atent inchiderea perfecta a usilor, sistemul pneumatic care apleaca autobuzul spre refugiile pietonale astfel incat urcarea sa nu fie o corvoada, apoi sistemele destinate persoanelor cu handicap, un fel de rampe care culiseaza in afara pentru a permite accesul facil al celor tintuiti in scaune cu rotile. Se instaleaza cei 5 kilometri de cabluri electrice, apoi autobuzul iese in curtea uzinei unde se testeaza cale de 100 de kilometri inainte de a pleca spre beneficiar. In halele de la Mannheim se lucreaza acelasi model care circula si la Bucuresti, Viena, Budapesta sau Berlin, dotarile fiind insa diferite.

Conditiile de munca la EvoBus sunt de cea mai buna calitate. Sunt patru pauze platite, una pentru micul dejun, de un sfert de ora, una pentru servirea pranzului, de jumatate de ora si inca o pauza de cafea de un sfert de ora. In fiecare hala sunt amenajate sali speciale in care iti poti petrece aceste pauze. O cantina sta la dispozitia celor care doresc sa serveasca o masa calda. Pretul, de 3,9 euro pentru doua feluri de mancare si un desert, este subventionat de Daimler, iar angajatii fabricii mai au la dispozitie asistenta medicala de inalta calitate, plus o gradinita cu 36 de locuri, pentru cei care nu-si poti supraveghea altfel copiii.

In halele de montaj exista niste locuri speciale, numite Fahrwerk, sali deschise in care se pun zilnic bazele programului de lucru. Toti sefii de compartimente sunt nu numai invitati aici in fiecare dimineata vreme de 10 minute, ci au chiar in fisa postului obligativitatea de a lamuri cu omologii lor din celelalte compartimente toate aspectele neclare din ziua precedenta. Aici se corecteaza deficientele de comunicare, se stabileste exact ce se va face in ziua aceea, iar la sfarsit fiecare trebuie sa ii stranga mana colegului sau, fara de care nimic din ceea ce se face in aceasta uzina nu ar fi posibil.

La plecare, treci prin receptia blocului administrativ, unde iti lasi ochelarii de protectie si castile de comunicare. In holul de la intrare, te intampina o copie a primului automobil inventat de Karl Benz si te gandesti ca, de mai bine de 125 de ani, principiul a ramas acelasi: un motor, patru roti si un volan. Restul este o poveste frumoasa in care ingredientele cele mai importante sunt: creativitatea, disciplina, respectul reciproc si multa sudoare.

Ultimele NOUTATI

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
Ce sunt monedele de aur de investitii?
Life Style

Ce sunt monedele de aur de investitii?

today26 Apr. 2024
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024
Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!
Companii

Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!

today25 Apr. 2024
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online

today25 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x