8 greseli pe care sefii le fac fata de angajatii lor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
8 greseli pe care sefii le fac fata de angajatii lor 8 greseli pe care sefii le fac fata de angajatii lor
de Manager.ro la 04 Feb. 2014
Urmareste-ne pe Google News
greselisefiangajatileadershipbusinessvalori

Rezoneaza stilul tau de leadership cu dorintele angajatilor sau "ii omori cu zile", incet, dar sigur, facand urmatoarele opt greseli majore?

1. Le ceri sa fie "prezenti" 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana - In calitate de sef, poti alege cand anume sa mananci, sa dormi si sa respiri, dincolo de afacerea ta. E o nebunie insa sa le ceri angajatilor acelasi lucru. In momentul in care ii terorizezi cu programul, consecintele vor fi inevitabile si angajatii vor deveni tot mai frustrati. Ofera-le ragaz pentru a-si reincarca bateriile si lasa-i sa se bucure de viata lor personala. 
 
2. Le ceri sa faca activitati la care nu se pricep - Una din cele mai mari greseli ale sefilor este sa isi detaseze prost angajatii. Daca analizezi situatia si oferi fiecaruia activitatea la care se pricepe, iti va fi mult mai usor sa culegi roadele muncii in compania ta. Calitatea va fi mai mare. Oamenii se vor dovedi mai competenti. Presiunile puse asupra angajatilor in scopul "diversificarii calitatilor profesionale" nu vor aduce nimic bun.
 
3. Le spui "resurse umane" - Un manager s-a plans ca sta prost la capitolul "inventar uman". Auch! Angajatii se vor simti total neapreciati daca sunt catalogati drept "resurse", ci nu fiinte umane. Personalul tau este compus din oameni, nu din roboti sau materii prime. Trateaza-i ca pe niste fiinte umane. Trebuie sa stii cum ii cheama si care este viata lor. Evita cu orice pret sa ii incluzi in "inventar", ca pe niste vite.
 
4. Le ceri sa includa munca si compania in viata lor sociala (sau in cea de pe retelele sociale...) - Trebuie sa existe o separare intre "biserica" si "stat", in vietile angajatilor tai. Nu depasi limitele unei afaceri, asteptandu-te ca actualizarile lor de Facebook sa graviteze in jurul activitatii din companie sau paginile lor sa contina laude la adresa sefilor. Angajatii au dreptul la viata privata. Pe de alta parte, nu ar fi etic sa emita mesaje tendentioase la adresa angajatorului pentru care lucreaza...
 
5. Dai vina pe regulament - Daca te folosesti de regulament pentru a musamaliza lipsa de flexibilitate a mediului de lucru, ratezi unul din beneficiile misiunii de sef. Poti face - si schimba - regulile! Daca respecti doar manualul angajatului, ci nu angajatul in sine, ar fi cazul sa-ti reexaminezi optiunile. Evalueaza situatia si ia decizii bune, nu te ghida dupa reguli, care oricum sunt facute pentru a fi incalcate.
 
6. Le ceri sfatul si apoi ii ignori - Daca soliciti un feedback din partea angajatilor, ai datoria sa le oferi o concluzie. Chiar daca nu vei implementa toate sugestiile, este important ca staff-ul tau sa stie ca este luat in seama. 
 
7. Te concentrezi doar asupra banilor - Crezi ca oamenii sunt motivati doar de partea financiara. Banii reprezinta cel mai modest factor de motivare, cand vine vorba de pastrarea angajatilor valorosi. Daca "arunci", pur si simplu, cu bani in angajatii tai, n-o sa ajungi nicaieri. Gaseste acele lucruri care tine de viziunea comuna. Factorii abstracti sunt mai importanti pentru angajatii valorosi decat o majorare salariala. 
 
8. Te concentrezi doar asupra companiei, nu si a oamenilor - Daca esti preocupat doar de profit si uiti de cei care iti aduc acei bani, angajatii vor pleca, rand pe rand. Sustine-ti angajatii. Protejeaza-i si te vor recompensa cu fidelitatea lor pe termen lung. Cand ai grija de angajati, te preocupi si de profit. 
 
Atragerea si pastrarea angajatilor de calitate reprezinta una din cele mai mari provocari pentru un lider si o afacere sanatoasa; deciziile tale privind oamenii au impact asupra profitabilitatii. 
 
"Negocierea" privind folosirea excesiva a hartiei de xerox in birouri reprezinta o problema minora, pe langa dezamagirea unui angajat, care decide sa isi ia talpasita. 
 
Vrei ca distinsii tai clienti sa fie increzatori in business-ul tau si una din cele mai bune modalitati prin care iti poti demonstra corectitudinea tine de promovarea unui ecosistem in care angajatii sunt constienti de valorile si principiile lor si simt ca fac parte dintr-o echipa extraordinara. 

Ultimele NOUTATI

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Economie

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x