Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

8 greseli pe care sefii le fac fata de angajatii lor

8 greseli pe care sefii le fac fata de angajatii lor
de la 04 Feb. 2014
8 greseli pe care sefii le fac fata de angajatii lor Tags: greselisefiangajatileadershipbusinessvalori

Rezoneaza stilul tau de leadership cu dorintele angajatilor sau "ii omori cu zile", incet, dar sigur, facand urmatoarele opt greseli majore?

1. Le ceri sa fie "prezenti" 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana - In calitate de sef, poti alege cand anume sa mananci, sa dormi si sa respiri, dincolo de afacerea ta. E o nebunie insa sa le ceri angajatilor acelasi lucru. In momentul in care ii terorizezi cu programul, consecintele vor fi inevitabile si angajatii vor deveni tot mai frustrati. Ofera-le ragaz pentru a-si reincarca bateriile si lasa-i sa se bucure de viata lor personala. 
 
2. Le ceri sa faca activitati la care nu se pricep - Una din cele mai mari greseli ale sefilor este sa isi detaseze prost angajatii. Daca analizezi situatia si oferi fiecaruia activitatea la care se pricepe, iti va fi mult mai usor sa culegi roadele muncii in compania ta. Calitatea va fi mai mare. Oamenii se vor dovedi mai competenti. Presiunile puse asupra angajatilor in scopul "diversificarii calitatilor profesionale" nu vor aduce nimic bun.
 
3. Le spui "resurse umane" - Un manager s-a plans ca sta prost la capitolul "inventar uman". Auch! Angajatii se vor simti total neapreciati daca sunt catalogati drept "resurse", ci nu fiinte umane. Personalul tau este compus din oameni, nu din roboti sau materii prime. Trateaza-i ca pe niste fiinte umane. Trebuie sa stii cum ii cheama si care este viata lor. Evita cu orice pret sa ii incluzi in "inventar", ca pe niste vite.
 
4. Le ceri sa includa munca si compania in viata lor sociala (sau in cea de pe retelele sociale...) - Trebuie sa existe o separare intre "biserica" si "stat", in vietile angajatilor tai. Nu depasi limitele unei afaceri, asteptandu-te ca actualizarile lor de Facebook sa graviteze in jurul activitatii din companie sau paginile lor sa contina laude la adresa sefilor. Angajatii au dreptul la viata privata. Pe de alta parte, nu ar fi etic sa emita mesaje tendentioase la adresa angajatorului pentru care lucreaza...
 
5. Dai vina pe regulament - Daca te folosesti de regulament pentru a musamaliza lipsa de flexibilitate a mediului de lucru, ratezi unul din beneficiile misiunii de sef. Poti face - si schimba - regulile! Daca respecti doar manualul angajatului, ci nu angajatul in sine, ar fi cazul sa-ti reexaminezi optiunile. Evalueaza situatia si ia decizii bune, nu te ghida dupa reguli, care oricum sunt facute pentru a fi incalcate.
 
6. Le ceri sfatul si apoi ii ignori - Daca soliciti un feedback din partea angajatilor, ai datoria sa le oferi o concluzie. Chiar daca nu vei implementa toate sugestiile, este important ca staff-ul tau sa stie ca este luat in seama. 
 
7. Te concentrezi doar asupra banilor - Crezi ca oamenii sunt motivati doar de partea financiara. Banii reprezinta cel mai modest factor de motivare, cand vine vorba de pastrarea angajatilor valorosi. Daca "arunci", pur si simplu, cu bani in angajatii tai, n-o sa ajungi nicaieri. Gaseste acele lucruri care tine de viziunea comuna. Factorii abstracti sunt mai importanti pentru angajatii valorosi decat o majorare salariala. 
 
8. Te concentrezi doar asupra companiei, nu si a oamenilor - Daca esti preocupat doar de profit si uiti de cei care iti aduc acei bani, angajatii vor pleca, rand pe rand. Sustine-ti angajatii. Protejeaza-i si te vor recompensa cu fidelitatea lor pe termen lung. Cand ai grija de angajati, te preocupi si de profit. 
 
Atragerea si pastrarea angajatilor de calitate reprezinta una din cele mai mari provocari pentru un lider si o afacere sanatoasa; deciziile tale privind oamenii au impact asupra profitabilitatii. 
 
"Negocierea" privind folosirea excesiva a hartiei de xerox in birouri reprezinta o problema minora, pe langa dezamagirea unui angajat, care decide sa isi ia talpasita. 
 
Vrei ca distinsii tai clienti sa fie increzatori in business-ul tau si una din cele mai bune modalitati prin care iti poti demonstra corectitudinea tine de promovarea unui ecosistem in care angajatii sunt constienti de valorile si principiile lor si simt ca fac parte dintr-o echipa extraordinara. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement