Brandul Apple este estimat la 113,165 miliarde de euro
applevaloaregoogleglobal top 100
Potrivit editiei din 2014 a clasamentului eurobrand Global Top 100, Apple a ramas cea mai valoroasa marca din lume cu o valoare de 113,165 miliarde de euro, cu 3% mai mult fata de anul trecut.
Apple este urmata de Google, cu o valoare de 67,471 miliarde de euro, in crestere cu 23%. In premiera, Google a devansat Coca Cola, a carei valoare este estimata la 64,775 miliarde de euro, in scadare cu 4%.
Toate cele mai valoroase 10 branduri din lume sunt companii americane.
In total, SUA sunt reprezentate de 46 din 100 cele mai valoroase branduri din lume, urmata de Europa cu 41 de branduri si Asia cu 13 branduri.
In Europa, grupul francez LVMH a ramas cel mai valoros brand: 39,251 miliarde de euro si ocupa locul 12 pe plan mondial.
LVMH este urmat de Nestle, cu o valoare de 33,049 miliarde de euro, si AB Inbev, cu o valoare de 29,858 miliarde de euro.
Pe domenii, Volkswagen Group este cea mai valoroasa marca din industria auto globala, 25,61 miliarde de euro, si pe locul 21 la nivel global.
Cea mai mare crestere a valorii unui brand din Europa a fost cea a Daimler Group (20,6%) urmat de Deutsche Telekom Group (12,1%).
In Asia, operatorul de telefonie China Mobile ramane cel mai valoros brand, 43,929 miliarde de euro, si pe locul 11 la nivel mondial.
Toyota a inregistrat cea mai mare crestere a valorii comparativ cu anul trecut: 15,20%.
Clasamentul a fost realizat in urma analizarii a peste 3.000 de branduri de companii din 16 industrii cu comparatii intre Europa, America si Asia.