Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cat mai reusesc sa economiseasca romanii fata de alti europeni

Cat mai reusesc sa economiseasca romanii fata de alti europeni
de la 22 Oct. 2014
Cat mai reusesc sa economiseasca romanii fata de alti europeni Tags: economisireromanierste bank

Dobanzile reduse la produsele clasice de economisire nu au impiedicat populatia din Europa Centrala si de Est (ECE) sa puna bani deoparte pentru zile negre. Peste doua treimi din populația ECE considera ca economisrea este importanta, potrivit Barometrului Erste Group privind economisirea 2014.


Austriecii si slovacii sunt campionii economisirii, pentru al doilea an consecutiv. Austriecii si-au majorat sumele economisite lunar cu 7 euro (la 188 euro), iar slovacii economisesc mai mult cu 6 euro fata de anul trecut (96 euro).
 
Croatii (60 euro), romanii (41 euro) si ungurii (49 euro) si-au mentinut economiile la acelasi nivel, in timp ce cehii (75 euro) si sarbii (35 euro) si-au redus sumele puse deoparte cu 6 euro, respectiv, 1 euro comparativ cu 2013.
 
"Avand în vedere perioada îndelungata în care sentimentul consumatorilor din Republica Ceha a fost negativ, reducerea sumelor economisite este un semn bun ca, in sfarsit, consumul isi revine”, considera Peter Bosek, presedinte Retail Board Erste Group.
 
In pofida faptului ca cehii au economisit mai putin, 43% dintre acestia sunt multumiti de sumele puse deoparte, ceea ce plaseaza Republica Ceha pe locul doi, dupa Austria, in functie de gradul de satisfactie privind economiile realizate.
 
Cu toate ca majoritatea populatiei din ECE a reusit sa-si mentina economiile la un nivel stabil, aproximativ jumatate dintre romani, unguri, slovaci si croati nu sunt multumiti de sumele puse deoparte.
 
Cel mai mare grad de insatisfactie este inregistrat in Serbia - aproape doua treimi din locuitori afirma ca nu sunt prea multumiti sau nu sunt satisfacuti deloc de sumele economisite.
 
"Avand in vedere dobanzile reduse comparativ cu anii precedenti si nivelul inflatiei care reduce semnificativ sumele puse deoparte, nu este surprinzator faptul ca sarbii nu sunt impacati cu economiile realizate", a adaugat Bosek. 

Carnetele/conturile de economii raman produsul de economisire favorit în ECE.
 
Majoritatea respondentilor din ECE considera ca cel mai important aspect in ceea ce priveste economisirea este sa aiba permanent acces facil la fonduri.
 
Riscul redus este considerat a doua cea mai importanta conditie pentru produsele de economisire, iar dobanzile sau randamentele ridicate ocupa locul trei în topul celor mai influenti factori.
 
"Carnetul de economii ar trebui sa reprezinte, de fapt, o rezerva de lichiditate pe termen scurt. Cu toate acestea, pe fondul nivelului actual redus al dobanzilor, un carnet de economii poate cu greu sa ofere bunastare sau rezerve financiare decente pentru perioada pensionarii.
 
Pentru a beneficia de randamente mai mari, oamenii ar putea fi nevoiti sa-si asume riscuri mai mari decat cele cu care s-au obisnuit în trecut", a adaugat Bosek. Cutoate acestea, majoritatea populatiei din ECE prefera in continuare carnetele sau conturile de economii.
 
Aproape opt din zece austrieci, peste jumatate din slovaci si aproape unul din doi croati utilizeaza aceste produse de economisire.
 
Asigurarile de pensii sustinute de guvern sunt folosite de cehi (55%) si unguri (34%), sarbii prefera asigurarile de viata (9%), iar romanii isi investesc economiile in aur sau alte metale pretioase (26%).
 
Majoritatea populatiei din ECE anticipeaza ca dobanzile reduse la produsele de economisire si investitii se vor mentine in urmatorii cinci ani. O treime dintre croati si romani considera ca dobanzile vor continua sa scada.
 
Aproape o treime dintre romani si croati au o atitudine pozitiva fata de investitiile in titluri, actiuni, fonduri sau obligatiuni
 
Aproape o cincime dintre toti slovacii, cehii si romanii si-au facut deja planuri de investitii pe termen lung pentru a evita reducerea valorii economiilor lor.
 
14% dintre ungurii si 12% dintre slovacii care si-au facut deja planuri pentru investitiile viitoare si-ar plasa banii in fonduri sau obligatiuni.
 
Opiniile negative cu privire la investitiile in titluri sau actiuni sunt alimentate de aversiunea la risc si de lipsa increderii. Cu toate acestea, peste jumatate dintre respondentii din ECE au o atitudine neutra in privinta acestor investitii.
 
In Romania, unde atitudinea fata de titluri este pozitiva, 11% dintre respondenti spun ca pur si simplu nu au fonduri suficiente pentru
asemenea investitii.
 
Pentru a realiza investitii pe termen lung, consumatorii pot alege un fond de investitii pentru a incepe un plan de economisire prin care sa faca depuneri in mod regulat sau pot apela la un management activ care include toate clasele de active, in care un manager de fond diversifica investitiile in cel mai bun mod posibil.

Investiţiile imobiliare sunt luate in considerare de peste o treime dintre unguri si aproximativ o cincime dintre austrieci, romani, slovaci si cehi. Mai mult, unul din zece slovaci si aproape doi din zece cehi chiar intentioneaza sa cumpere o casa sau un apartament, in urmatoarele 12 luni. 
 
Persoanele care economisesc in toate statele din ECE pun bani deoparte pentru a avea o rezerva financiara sau pentru situatii neprevazute, dar printre prioritatile populatiei se numara si rezervele pentru varsta pensionarii sau achizitiile mai mici si mai mari.

Barometrul Erste Group privind economisirea 2014 realizat de IMAS International pentru Erste Group analizeaza comportamentul, atitudinile, motivele si ingrijorarile oamenilor privind economisirea si a fost realizat prin interviuri telefonice cu 500 de respondenti din fiecare tara, cu varsta peste 15 ani, in Austria, Croatia, Republica Ceha, Ungaria, Romania, Serbia si Slovacia in septembrie 2014.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement