Google a facut cel mai mult lobby pe langa Casa Alba in 2013
facebookguvernsuacasa albaconsumer watchdogtrenduri
Zece dintre cele mai importante companii tehnologice din SUA au cheltuit peste 61 milioane dolari in 2013, pentru "a se pune bine" cu Washington-ul, releva un studiu al Consumer Watchdog. Companiile, printre care Apple, Google, Microsoft si Facebook, spun ca au folosit banii pentru a "ghida" guvernul spre probleme precum securitatea si confidentialitatea datelor, precum si regimul publicitatii.
Suma de 61 milioane dolari folosita pentru lobby de cele zece entitati a crescut cu 16% fata de 2012, cand antreprenorii au cheltuit 52,78 milioane dolari. Cel mai mult in 2013 au oferit cei de la Google, chiar daca suma de 14,06 milioane dolari injectata la Washington s-a diminuat cu 14,7% fata de anul anterior, cand Google a fost tinta unei investigatii privind legea concurentei.
Costurile de lobby au crescut la sfarsitul lui 2013: dupa o scadere in T3 2013, cheltuielile Google in privinta lobby-ului au crescut de la 3,35 milioane dolari la 3,98 milioane dolari.
7 din cele 10 companii si-au majorat bugetul pentru lobby. Microsoft si-a umflat bugetul cu 30% fata de 2012, ajungand la 10,49 milioane dolari. Amazon a inregistrat o crestere de 38,3%, la 3,46 milioane dolari, IBM, o crestere de 45,6%, la 7,06 milioane dolari, in timp ce Yahoo a facut un lobby mai moderat, investing in acest sens 2,78 milioane dolari. Facebook si Apple au inregistrat cele mai mari cresteri de buget pentru lobby: FB si-a majorat bugetul cu 61,2%, la 6,43 milioane dolari, iar Apple, cu 72%, la 3,37 milioane dolari.
Cresterea cheltuielilor de lobby este tot mai evidenta, pe masura ce marile companii americane se implica in politica.
Facebook s-a remarcat in acest sens - in aprilie 2013, Mark Zuckerberg a lansat FWD.us, alaturi de alti directori din Silicon Valley, in scopul stimularii reformei imigratiei.
In noiembrie, CEO-ul Facebook a discutat despre programul de supraveghere instituit de NSA si a criticat site-ul guvernamental Healthcare.gov.
"Politica la Washington este dependenta de sursele de finantare. Trendul de crestere va continua. Acesti antreprenori tehnologici vor investi oricat, pentru a cumpara ceea ce isi doresc", a spus John M. Simpson, director al Consumer Watchdog.