Nokia - dilema telefonului prost
nokiasmartphonevanzariasteptariinvestitori
Fostul gigant din telefonia mobila, Nokia scade de la o zi alta in ochii investitorilor. Daca pe segmentul telefoanelor simple este stabila, pe cel al smartphone-urilor, inca mai are asteptari.
Compania finlandeza spera ca noile Lumia sa mai ridice increderea investitorilor in cel de-al doilea trimestru, dupa ce zilele acestea, actiunile Nokia au ajuns la un minim al ultimelor 5 luni.
Desi numarul dumb-phone-urilor este considerabil, dar in scadere, cel al al smartphone-urilor a crescut cu 27% in primele trei luni ale lui 2013. Cu toate acestea numarul telefoanelor vandute din seria Lumia este prea mic pentru a ajuta semnificativ compania, potrivit Wall-Street Journal.
Primele luni ale anului au adus pentru Nokia vanzari la telefoanele “dumb” de aproape 56 de milioane de unitati, pe cand cele din seria Lumia au fost doar in procent de 10%, adica decat 5,6 milioane de bucati.
Cifrele reprezinta o mare dilema pentru pentru CEO-ul Nokia Stephen Elop, care a ajuns in cel de-al treilea an la conducerea companiei.
Lansarea Lumia reprezinta un mare efort de a tine pasul cu Apple si Samsung si de a castiga cota de piata mai mare in SUA, din care nu prea ii iese mare lucru.
In schimb, vanzarile majore sunt pe telefoanele de baza, in tarile emergente, dar si pe acest segment incep sa se cam ofileasca.
Nokia a incetat sa mai pierda bani ca anul trecut, asta dupa ce in primul trimestru a inregistrat scaderi de vanzari de 272 de milioane de euro. Prin comparatie, in aceeasi perioada a lui 2012, Nokia pierdea 928 milioane de euro. Investitorii se asteptau ca in aceste prime trei luni compania sa aiba scurgeri financiare de peste 430 de milioane de euro.
Nokia ar trebui sa-si revina si sa accelereze puternic vanzarile de smartphone-uri pana cand numele lor nu va disparea din mintea investitorilor, cred brokerii.