Pentru tineri, Facebook este mort si ingropat
facebooktineripopularitateretele socialestudiu
Recenta scadere a popularitatii retelei Facebook in randul tinerilor nu se dezminte. Ea se verifica in masura in care tinerii de 16-18 ani nu mai considera "cool" acest site si nu isi pastreaza profilul activ decat pentru a ramane in contact cu membrii de familie mai in varsta. Aceste aspecte reies dintr-o ancheta realizata de Global Social Media Impact.
Conform categoriei de varsta 16-18 ani, reteaua sociala nu mai revine in prim-plan, ci este pur si simplu "moarta si ingropata". Cei mai multi dintre acesti tineri nu vor sa mai fie deloc asociati cu Facebook. Pentru ei, WhatsApp, Snapshot si Twitter au luat locul Facebook, in timp ce aceasta din urma retea sociala este inca populara in randul persoanelor mai in varsta.
"Daca odinioara parintii erau preocupati de faptul ca copiii lor stateau conectati fara intrerupere pe Facebook, acum apare fenomenul invers, iar parintii sunt cei care le cer copiilor lor sa nu abandoneze Facebook", afirma Daniel Miller, profesor de sociologie la University College din Londra. "Facebook a devenit o carte deschisa pentru parintii care vor sa stie ce fac copiii lor online".
Aceste rezultate corespund cu cele ale unui raport semestrial al bancii americane de investitii Piper Jaffrey din octombrie 2013.
26% din persoanele intervievate au mentionat Twitter drept media sociala "cea mai importanta", in timp ce Facebook este mentionat in 23% din cazuri. In urma cu un an, Facebook atingea inca 42%, iar acum 6 luni 33%. Cu toate acestea, Twitter nu trebuie sa se culce pe lauri, pentru ca Instagram, platforma foto-video, detinuta de Facebook a atins deja un scor de 23%, aproape dublu fata de anul 2012.
Noile date confirma faptul ca Facebook a facut o alegere buna atunci cand a preluat in 2012 Instagram, pe atunci putin cunoscut, pentru suma de un miliard de dolari, care le-a aparut multora drept una astronomica. Acesta pare sa fie acum o asigurare de viata impotriva pierderii de tineri utilizatori in favoarea concurentei.
Cifrele arata totusi ca Facebook ramane foarte vulnerabil pe aceasta categorie de varsta. Conform datelor din 2011, doar 11% din conturile Facebook apartin unor tineri de la 13 la 17 ani. Doar cei de peste 55 de ani stau mai rau.