Succesul Apple in China intarzie sa apara
appleiphonechinasamsungsmartphonepiata
Chiar daca domina autoritar piata de telefoane mobile inteligente, Apple nu reuseste sa gaseasca cheia succesului si pe cea mai mare piata de telecomunicatii din lume. In China, compania americana se situeaza abia pe locul cinci, dupa chinezii de la ZTE, avand o cota de piata de numai 7,5%.
Desi a redobandit pozitia de lider pe piata mondiala a telefoanelor mobile inteligente, grupul american Apple continua sa piarda teren pe piata din China, unde in trimestrul patru 2011 a cazut pe locul al cincilea dupa ZTE, iar cota sa de piata a scazut la 7,5% in T4 de la 10,4% in T3.
Samsung - lider in China
Potrivit firmei de cercetare de piata Gartner, in perioada octombrie-decembrie 2011, grupul sud-coreean Samsung a detronat Nokia, devenind noul lider al pietei de smartphone din China, cu o cota de piata de 24,3%. Pe locurile trei si patru se situeaza firmele chineze Huawei Technologies (12,6%) si ZTE Corp (11,1%).
In timp ce cota de piata a Nokia s-a injumatatit - de la 40% in primul trimestru al anului trecut la mai putin de 20% in trimestrul patru - cota de piata a ZTE a crescut de la 3% in T1 la 11,1% in T4.
"Producatorii chinezi de telefoane mobile si-au promovat activ modelele din gama smartphone in randul celor trei mai operatori chinezi si de acea vedem cum ZTE si Huawei si-au majorat semnificativ cota de piata", a declarat analistul Gartner, CK Lu.
Piata de 1 miliard de utilizatori
Apple are probleme pe piata din China, cea mai mare piata de telefonie mobila din lume, cu aproape un miliard de utilizatori, in conditiile in care este implicat intr-o disputa juridica cu o firma chineza pe tema numelui iPad. In plus, analistii atrag atentia asupra faptului ca un iPhone 4s nou este echivalentul a doua salarii lunare in China, in timp ce un produs de succes ar trebui sa fie echivalent cu 70% din salariul pe o luna.
Contract cu operatorii
Analistii se asteapta ca Apple sa puna capat tendintei de scadere a cotei sale de piata in China prin semnarea unui contract de distributie cu un al doilea operator. In prezent China Unicom, al doilea operator din China, este singurul operator care distribuie in mod oficial iPhone pe piata chineza. China Telecom Corp Ltd,, al treilea operator chinez, ar urma sa semneze si el un acord similar cu Apple in cursul acestui an.