Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

9 greseli pe care sa nu le faci cand construiesti un centru de date

9 greseli pe care sa nu le faci cand construiesti un centru de date
de la 30 Aug. 2013
9 greseli pe care sa nu le faci cand construiesti un centru de date Tags: greselicentru de dateschneider electricscosturi proprietate

Construirea sau extinderea unui centru de date se poate transforma intr-un esec, din cauza unei planificari nepotrivite, mai ales atunci cand companiile nu isi evalueaza nevoile lor de afaceri in mod corespunzator. Exista noua greseli majore pe care companiile trebuie sa le evite pentru a construi centre de date de succes, spun oficialii de la APC by Schneider Electric


„Multe centre de date sunt operate in afara unor limite sigure de capacitate sau fara a se asigura spatiu pentru extindere. De asemenea, exista multe centre de date aglomerate sau invechite care impiedica dezvoltarea afacerii. Intrarea in viteza pe piata este vitala pentru a avea succes si, deseori, din cauza unei planificari confuze, multe centre de date sunt deja depasite din punct de vedere tehnologic inainte de a fi finalizate. De aceea, o planificare corespunzatoare joaca un rol major in rezolvarea acestor provocari”, a declarat Mirela Danciu, vicepresedinte APC by Schneider Electric.
 
1.     Neluarea costului total de proprietate (CTP) in considerare
 
Concentrarea doar pe costul de capital este o capcana des intalnita. In planificare trebuie incluse si costurile operationale si mentenanta (OpEx). Fara a calcula un buget de cheltuieli operationale si de mentenanta pentru o perioada de trei-sapte ani, este imposibila construirea unui model de recuperare a investitiei (ROI) care sa sustina decizii inteligente de business. Astfel, la construirea sau extinderea unui centru de date de tip „business-critical”, cea mai buna abordare trebuie sa se concentreze pe trei parametri CTP: cheltuielile de capital, cele operationale si de mentenanta si costurile cu energia.
 
2.     Estimarea gresita a costurilor de construire
 
O alta greseala comuna poate aparea la estimarea costului de construire a unui centru de date. Multe astfel de estimari sunt prea scazute si afecteaza procesul de luare a deciziilor, intrucat bugetul cerut si aprobat initial de catre management nu este fezabil pentru proiect. Astfel, noi resurse financiare trebuie alocate, ceea ce duce la tergiversarea proiectului.
 
3.     Stabilirea unor criterii de proiectare si caracteristici de performanta nerealiste
 
Construirea in exces implica o irosire de capital. Deseori, categoria de proiectare si capacitatea de putere vizate nu sunt sustinute de cerintele actuale ale afacerii. Este important ca mai intai sa fie stabilite criteriile de proiectare si caracteristicile de performanta, iar apoi bugetul cheltuielilor de capital si operationale sa fie construit in jurul acestora.
 
4.     Alegerea locatiei inainte de stabilirea criteriilor de proiectare
 
Deseori, companiile incep sa caute o locatie pentru construirea unui centru de date inainte de a stabili criteriile de proiectare si caracteristicile de performanta. Problema selectarii premature a locatiei consta in faptul ca locatia aleasa poate sa nu indeplineasca toate cerintele de proiectare. Spre exemplu, centrele de date de tip „business-critical” necesita o lista lunga de criterii de locatie care, de obicei, nu se pot regasi in spatii cu mai multi chiriasi, fara a presupune costuri mult mai mari de construire sau fara a limita posibilitatile de extindere pe viitor.
 
5.     Planificarea spatiului inainte de stabilirea criteriilor de proiectare
 
Gazduirea tuturor componentelor infrastructurii unui centru de date poate necesita un spatiu destul de extins. Multe companii isi planifica spatiul de construire a unui centru de date luand in considerare numai echipamentele IT, insa sistemele mecanice si electrice necesita si ele un spatiu considerabil. De aceea, pentru a conceptualiza spatiul total necesar si pentru a raspunde tuturor cerintelor centrului de date, este foarte importanta determinarea criteriilor de proiectare inainte de dezvoltarea planului de spatiu.
 
6.     Proiectarea bazata pe o estimare gresita a viitorului
 
Companiile isi pot periclita dezvoltarea afacerilor folosind un „glob de cristal” atunci cand incearca sa faca previziuni legate de evolutia nevoilor lor, intrucat totul poate si va suferi modificari. Tocmai de aceea, proiectarea modulara si flexibila este cheia catre un succes pe termen lung. Este foarte important pentru companii sa se asigure ca proiectul permite modificari ulterioare.
 
7.     O intelegere eronata a eficientei utilizarii energiei
 
Eficienta utilizarii energiei (PUE) este un instrument folositor de a aduce si a masura eficienta. Totusi, de multe ori, companiile isi stabilesc un obiectiv PUE fara a se gandi la toti factorii care trebuie luati in calcul. Este importanta folosirea instrumentului PUE pentru a atinge toate obiectivele afacerii, insa fara a cadea in capcana unei formule de calcul utilizate eronat doar pentru a justifica bugetele cheltuielilor totale de capital si operationale.
 
8.     O intelegere gresita a certificarii LEED
 
Obtinerea unei certificari LEED nu ar trebui sa fie un obiectiv ulterior construirii centrului de date, ci ar trebui sa fie vizata inca din timpul dezvoltarii conceptului de proiectare, desi certificarea oficiala va fi acordata dupa finalizarea proiectului. O firma calificata sau de consultanta in certificarea LEED poate fi implicata in proiect inca de la inceputul procesului de planificare. De asemenea, acest proces implica anumite costuri suplimentare care trebuie luate in calcul la estimarea bugetului.
 
9.     O proiectare prea complicata
 
Obiectivele de redundanta genereaza o complexitate care poate afecta succesul construirii unui centru de date. Complexitatea inseamna, de obicei, mai multe echipamente si componente, ceea ce implica mai multe puncte de esec. In plus, costurile operationale si de mentenanta pot creste exponential. De asemenea, sistemele complexe maresc si riscul operational, intrucat cele mai multe disfunctionalitati ale centrelor de date sunt cauzate de erori umane.
 
Printr-o planificare corespunzatoare, in cadrul careia sunt luate in considerare aceste capcane, companiile isi pot crea centre de date care sa raspunda nevoilor afacerii lor si sa le ajute sa-si atinga obiectivele de performanta atat in prezent, cat si in viitor.
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement