Gabe Newell, Valve: Windows 8 o sa fie o catastrofa
windows 8microsoftvalvewindows storehalf lifejocuri video
Sistemul de operare Windows 8 o sa fie o "catastrofa" pentru producatorii de jocuri destinate PC-ului, a declarat seful Valve Software.
Multi utilizatori au considerat ca afirmatiile lui Newell reprezinta o critica la adresa designului schimbat al Windows 8. Newell a criticat insa si magazinul Windows Store. Acesta ar putea afecta activitatea portalului Valve, Steam, prin care jucatorii isi cumpara jocuri de calculator.
Newell, care a lucrat timp de 13 ani la Microsoft, la dezvoltarea unor versiuni de Windows, a mai spus ca Valve a decis sa utilizeze software open-source, precum Linux, pentru a compensa pierderile care vor fi cauzate de Windows 8.
"Dorim ca cele 2.500 de jocuri din Steam sa poata rula si pe Linux", a spus Newell.
"Windows 8 va fi o catastrofa pentru oricine lucreaza in industria PC-urilor".
Lansarea Windows 8 va determina falimentul unora din producatorii de calculatoare, care vor iesi de pe piata, deoarece sistemul va pune presiune asupra profiturilor lor, a adaugat Newell. Acesta a spus ca succesul Valve, cunoscuta pentru jocuri precum Half Life, Left4Dead si Portal, s-a datorat in mare parte atitudinii deschise a pietei sistemelor de operare.
"Exista o tentatie majora de izolare a platformei", a declarat Newell, "deoarece Microsoft a vazut ce poate realiza cand limiteaza accesul competitorilor la platforma sa si isi spune: <<Este foarte distractiv.>>".
Unii analisti nu au vazut cu ochi buni noul Windows Store, care va fi integrat in Windows 8. Prin intermediul magazinului online, utilizatorii isi vor putea cumpara aplicatii pentru Windows 8 si dispozitivele lor. In cazul unor versiuni de Windows 8, aceasta va reprezenta singura modalitate prin care fanii vor putea descarca programe si jocuri.
Microsoft ia o parte din profit, circa 30%, pentru fiecare vanzare realizata prin magazinul sau. "Cand joci un anumit joc, doresti sa creezi o anumita valoare pentru ceilalti jucatori, astfel incat linia dintre continutul jucatorului si cel al creatorului jocului este foarte subtire", explica Newell.
Un exemplu elocvent este cel al unui jucator de Team Fortress din Kansas, care a castigat 150.000 de dolari pe an din confectionarea unor "palarii virtuale". "Nu discutam despre jocurile video", a mai spus Newell. "Discutam despre implicarea in dezvoltarea unor bunuri si servicii in era digitala". (via
BBC)