Internetul ne schimba obiceiurile de cumparaturi. Ce este diferit fata de anii trecuti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Internetul ne schimba obiceiurile de cumparaturi. Ce este diferit fata de anii trecuti Internetul ne schimba obiceiurile de cumparaturi. Ce este diferit fata de anii trecuti
de Manager.ro la 26 Aug. 2013
Urmareste-ne pe Google News
cumparaturiachizitiiinternetgfk

Penetrarea internetului a crescut constant in ultimii ani, in Romania, atingand 53%, la nivel national si 63% la nivel urban, in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani in aprilie 2013.

Este foarte posibil ca aceasta rata a cresterii sa fie datorata apetitului romanilor pentru tablete si smartphone-uri, care in ultimii ani a fost in continua crestere.
 
Vanzarile au cunoscut o importanta tendinta ascendenta in ultimii ani, smartphone-urile ajungand la o pondere de 25% din totalul pietei de telefoane mobile in unitati in 2012, iar numarul de tablete vandute a crescut de aproape 5 ori in 2012 fata de 2011.
 
Aceste evolutii incep sa isi puna amprenta nu doar asupra stilului de viata al consumatorilor, ci si asupra comportamentului lor de cumparare. Daca pana nu de mult magazinele si mediile traditionale de comunicare erau principalele surse de informare in vederea luarii deciziei de cumparare, in prezent Internetul este utilizat pe scara larga.

 
Un studiu desfasurat de GfK Romania pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varste intre 15 si 45 de ani, releva rolul important al Internetului in redefinirea comportamentului de cumparare.
 
70% dintre cei chestionati declara ca Internetul a devenit un instrument de cumparare foarte util, iar 44% mentioneaza ca retelele sociale au devenit la fel de importante ca si alte surse de informatii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.
 
“Accesarea site-urilor de comparare a preturilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor si a recenziilor altor cumparatori, schimbul de informatii din retelele sociale, toate acestea sunt activitati desfasurate din ce in ce mai mult in vederea luarii celei mai bune decizii de cumparare, care sa aduca cea mai mare valoare cumparatorului. Astfel, accesul la surse multiple de informare ne transforma pe toti in cumparatori mult mai implicati si mai exigenti, mai dificil de multumit decat inainte”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director GfK Romania.
 
In afara de mediul online, treptat se dezvolta si alte medii de interactiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor. Daca in momentul de fata smartphone-ul este folosit cu precadere pentru a compara preturi (44% dintre detinatorii care s-au informat online sau au cumparat online in ultimele 6 luni), pentru a cauta informatii si recenzii (42%) si pentru a localiza magazine (42%), si alte tipuri de comportamente incep sa apara: verificarea disponibilitatii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).
 
In acest mediu in care cumparatorul este mult mai constient de instrumentele pe care le are la indemana si mai implicat in procesul de cumparare, utilizand tot mai multe parghii pentru a maximiza valoarea pe care o obtine, devine tot mai dificil pentru producatori si pentru retaileri sa pastreze un nivel de loialitate ridicat.
 
De aceea, cunoasterea modului in care cumparatorii se informeaza si folosesc noile tehnologii, a diversitatii stimulilor cu care acestia intra in contact in procesul de cumparare, devine din ce in ce mai importanta pentru asigurarea succesului pe piata, nu doar pentru a raspunde nevoilor actuale ale cumparatorilor, ci si pentru a anticipa nevoi viitoare intr-un peisaj din ce in ce mai digitalizat. 
 
Studiul GfK FutureBuy integreaza toate aceste date si ofera mai multe detalii despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare, despre experienta de cumparare online versus offline sau despre noul tip de cumparator informat si implicat.
 
Cercetarea a fost desfasurata online, pe un esantion de 600 de respondenti din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populatia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varste intre 15 si 45 de ani.
 

Ultimele NOUTATI

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024
Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!
Companii

Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!

today25 Apr. 2024
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online

today25 Apr. 2024
Investitorii PEPE isi redirectioneaza fondurile catre aceasta prevanzare noua (P)
Business

Investitorii PEPE isi redirectioneaza fondurile catre aceasta prevanzare noua (P)

today25 Apr. 2024
Cumperi de pe Temu si Shein? E ANCHETA MARE in acest moment in ROMANIA
Companii

Cumperi de pe Temu si Shein? E ANCHETA MARE in acest moment in ROMANIA

today25 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024
Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!
Companii

Doteaza eficient si igienic spatiile sanitare ale afacerii tale!

today25 Apr. 2024
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Banii tai - sectiune de educatie...

Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online

today25 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x