Lycos, creat in acelasi an ca si Altavista si Yahoo! (1995), a fost unul dintre pionierii motoarelor de cautare. Scufundat de valul puternic al lui Google, el este acum doar un site minor la nivel mondial. Dar, din acest an, Lycos ar putea reveni in prim-plan pe piata cautarii pe web, conform dorintei anuntate de presedintele companiei, Rob Balazy.
“In curand vom dezvalui un nou instrument de cautare. Nu vreau sa spun mai mult deocamdata, pentru ca este inca in lucru, dar viziunea noastra este de a fuziona notiunea de cautare clasica cu aceea de content curation”, a declarat presedintele Lycos Inc. pentru publicatia online The Next Web.
Curarea consta in selectionarea, editarea si distribuirea continuturilor cele mai pertinente de pe Web pentru o cerere sau un subiect dat. Curarea este utilizata si revendicata de catre site-uri care doresc sa dea o mai mare vizibilitate si o mai buna lizibilitate continuturilor (texte, documente, imagini, video, sunet...) pe care le considera utile pentru internauti, iar distribuirea ii poate ajuta sau interesa.
In cazul motorului Lycos, acest principiu se va concretiza in prezentarea rezultatelor sub forma de etichete. Fiecare va integra continut vizual, de exemplu prima pagina a unui site. Cu aceasta previzualizare, utilizatorul va putea sa selecteze mai usor rezultatul care il intereseaza, fara a mai fi nevoit sa dea clic pe diferitele URL.
“Credem ca avantajul pentru utilizator este enorm. Acest principiu elimina procesul de incercari si erori, care consta in deschiderea pe rand a rezultatelor cautarii si apoi revenirea cu Undo”, a explicat Rob Balazy.
Lycos nu va concura direct cu Google
Presedintele companiei, Rob Balazy afirma ca nu va concura direct cu Google, care a indexat intregul Web si este o adevarata biblioteca a acestuia. Cu toate acestea, el nu ezita sa declare ca doreste ca site-ul sau sa fie “primul loc la care oamenii se gandesc sa mearga atunci cand vor sa faca o cautare, gaseasca continuturi sau sa interactioneze cu prietenii, partenerii ori familia”.
“Ne vom concentra mai mult pe cererile de cautare care sunt importante si care conteaza pentru oameni si vom pune accent pe prezentare, cu scopul de a face experienta utilizatorului foarte intuitiva si cu adevarat frumoasa”, a punctat Rob Balazy.
Marca Lycos este in prezent proprietatea societatii indiene de marketing online Ybrant Digital, care a cumparat-o in 2010. Lycos ofera si acum, mai ales in Europa, un instrument de cautare pe portalul sau, dar acesta utilizeaza algoritmul Yahoo.