Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 modalitati prin care sefii isi dovedesc ineficienta

5 modalitati prin care sefii isi dovedesc ineficienta
de la 19 Mai. 2014
5 modalitati prin care sefii isi dovedesc ineficienta Tags: sefimanageriineficientalocuri de muncaangajatifereastra

Primul lucru pe care il inveti in calitate de manager este ca performanta personala nu mai conteaza atat de mult, spune antreprenorul Greg Satell. Ai fost, probabil, un angajat de nota zece si ai ajuns in fruntea plutonului; totusi, odata ce dobandesti o functie care ofera numeroase beneficii, dar tot atatea responsabilitati, trebuie sa ii determini pe ceilalti sa reuseasca, astfel incat sa reusesti si tu.

Functiile de conducere sunt incomode. Suntem crescuti pentru a realiza ceva in viata. Sa luam note bune la scoala, sa fim fruntasi in echipa de fotbal, sa ne alegem cu grija universitatea si cariera profesionala.
 
Totusi, managementul este diferit. Este vorba de incurajarea altora, nu de glorificarea propriei persoane si foarte putini sunt pregatiti pentru o asemenea provocare profesionala. Multi manageri nu stiu sa-si motiveze angajatii. Ei se comporta ca niste versiuni actualizate ale propriilor persoane din trecut. In acest fel, isi dezamagesc echipa. Ce pot face in acest sens? Sa tina cont de cinci aspecte importante ale leadership-ului.
 
1) Usa deschisa
 
In Creativity Inc, presedintele Pixar, Ed Catmull, explica deschis cum, in pofida succesului rasunator al filmului de animatie Toy Story, toti producatorii sai doreau sa demisioneze. Ei s-au simtit marginalizati pe tot parcursul realizarii peliculei.
 
Catmull a inlemnit. Intotdeauna s-a laudat ca are "usa deschisa", ca isi asculta angajatii, ca ia atitudine pentru a repara o situatie. A descoperit ca nu este suficient sa ai usa deschisa, ci trebuie sa mergi chiar tu, in calitate de sef, sa vorbesti cu angajatii.
 
Incursiunea in biroul unui sef este dificila. Trebuie sa depasesti o bariera invizibila - si unul-doi asistenti - care stabilesc limita intre conducere si restul lumii; mai rau, il vei intrerupe din activitatea sa "de sef". Niciun angajat nu ar risca asa ceva, in mod obisnuit.
 
Nu are sens sa spui ca ai usa deschisa, ca ii astepti pe angajati "cu orice problema"... Daca doresti sa stii ce se intampla cu adevarat in compania ta, trebuie sa fii activ, sa mergi printre oameni, nu sa ii astepti mereu in birou.
 
2) Responsabilitatea
 
Multi sefi le spun angajatilor ca se asteapta sa fie "responsabili". Este o cerinta rezonabila. Pana la urma, angajezi oameni care sa fie responsabili, nu doar "roboti".
 
Responsabilitatea are insa numeroase chipuri. Sefii iti cer sa fii responsabil pentru a se spala cumva pe maini. "Problemele tale sunt doar ale tale, nu ma deranja cu ele", ar spune unii manageri. Angajatii sunt constienti de aceste responsabilitati si provocari. Sa nu uitam ca oricine poate fi inlocuit din functie. Oricine.
 
Cand angajatii sunt gata sa isi asume responsabilitatea, problema tine de faptul ca nu inteleg exact ce inseamna responsabilitate. Ei nu se simt mai "puternici sau autonomi", atunci cand duc lucrurile la bun sfarsit si se asteapta sa fie invinovatiti pentru orice problema din companie. Cu alte cuvinte, acesti angajati sunt prost condusi.
 
Asadar, daca doresti sa predici responsabilitatea, trebuie sa ti-o asumi mai intai tu, ca sef. De ce? Pentru ca ai in maini soarta companiei.
 
3) Reorganizarea
 
Ori de cate ori o companie are probleme, primul lucru la care se gandesc sefii este sa o reorganizeze, sa o restructureze. Daca intreprinderea este structurata in jurul clientilor, managerii vor crede ca imbunatatirea produselor va readuce lumina pe strada lor. Daca structura este concentrata asupra produselor, o abordare B2C pare mai potrivita...
 
Adevarul este ca restructurarile fac mai mult rau decat bine, scrie Satell. Rareori rezolva problemele pentru care au fost implementate si determina un haos semnificativ. Compania va avea nevoie de cativa ani pentru a-si reveni in urma "seismului". Cand totul se termina, problemele de fond raman si cu timpul, compania isi pierde importanta si credibilitatea pe piata.
 
Dupa cum spune Aaron Dignan de la Undercurrent, problema nu tine de structura formala, ci de cea informala, care trebuie sa evolueze. Daca afacerea ta este condusa prost, nereusita tine de manageri, nu de structura.
 
4) Aglomeratia
 
Multi sefi se plang ca sunt extrem de ocupati. Acestia sunt confuzi in legatura cu prioritatile lor.
 
Adevarul este ca nu exista nimic mai rau decat un sef care se declara tot timpul "ocupat". Le spune oamenilor din jurul sau ca sunt neimportanti. Nu este disponibil, iar angajatii nu sunt "vizibili". Daca esti mereu aglomerat, cum vei cunoaste mersul lucrurilor?
 
Aglomeratia este rezultatul unui program supraincarcat. Agenda ii determina pe oameni sa se simta mai in siguranta, deoarece stiu mereu ce au de facut in urmatorul interval de timp. Este important insa sa iti rezervi timp si pentru angajati, sa discuti cu ei, ori de cate ori ai o "fereastra".
 
De asemenea, cei care spun ca sunt tot timpul ocupati nu fac mare lucru. Ei confunda activitatea cu actiunea, ignoranta cu importanta si statutul cu succesul. Este posibil sa fii foarte ocupat timp de o zi, o saptamana, dar daca esti mereu ocupat, atunci ai o problema: te minti atat pe tine, cat si pe ceilalti, subliniaza Satell.
 
5) Cautarea nesfarsita a "oamenilor potriviti"
 
Cautarea unor "angajati potriviti" este cu atat mai frustranta cu cat in multe cazuri, angajatii respectivi erau performanti inainte sa vina in compania respectiva si au ramas performanti si dupa ce au parasit-o. Din pacate, au esuat in cadrul companiei tale si te intrebi de ce. 
 
Cei mai multi angajati vor sa aiba performante bune si sunt capabili sa le obtina. Este treaba managerului sa-i instruiasca, sa-i incurajeze si sa-i motiveze. Daca nu reusesti sa atragi oamenii potriviti, inseamna ca esti un manager ineficient


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement