Ce sarcini si atributii revin unui specialist SSM
specialist ssmprevenire si protectiesecuritatea muncii
Care sunt sarcinile si atributiile care ar putea sa revina in mod normal unui specialist SSM?
Asa cum bine stim, pentru aceasta pozitie, codul COR este 226302. Discutam despre un post de executie iar specialistul SSM se subordoneaza directorului general.
Specialistul SSM poate avea in subordine alti lucratori desemnati sau Serviciul intern de prevenire si protectie.
Iata cateva dintre sarcinile si atributiile postului de Specialist SSM, conform PortalCodulMuncii.ro:
- Asigura obtinerea autorizatiei de functionare din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati.
- Asigura formarea si functionarea Comitetului de securitate si sanatate in munca, potrivit Normelor metodologice.
[in societatile care au cel putin 50 de lucratori.]
- Propune pentru lucratori, prin fisa postului aprobata de angajator, atributiile si raspunderile ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, corespunzator functiilor exercitate.
- Realizeaza activitati si ia masuri pentru prevenirea accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale.
- Asigura monitorizarea activitatilor de evacuare si interventie in situatii de urgenta
intocmeste un plan de prevenire si protectie compus din masuri tehnice, sanitare, organizatorice si de alta natura, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care sa il aplice corespunzator conditiilor de munca specifice unitatii.
- Verifica aplicarea normelor de securitate si sanatate in munca si a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie de catre toti lucratorii, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca, stabilite prin fisa postului.
- intocmeste programul anual de protectie a muncii, organizeaza si amenajeaza punctele de prim-ajutor din interiorul intregii societati.
- Asigura controlul si respectarea reglementarilor legislative in vigoare privind Securitatea si Sanatatea in Munca, Prevenirea si Stingerea Incendiilor si Protectia Mediului de catre toti angajatii, in conformitate cu legea 319/2006, Legea securitatii si sanatatii in munca.
- Asigura identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca, tinând seama de natura activitatilor din firma.
- Asigura luarea masurilor stabilite de angajator pentru protectia grupurilor sensibile la riscuri (femei gravide, lehuze sau care alapteaza, tineri, persoane cu dizabilitati).
- Asigura intocmirea planului de actiune in caz de pericol grav si iminent si instruirea tuturor lucratorilor pentru aplicarea lui.
- Tine evidenta zonelor cu risc ridicat si specific.
Mai multe informatii pe PortalCodulMuncii.ro.