Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 modalitati prin care poti sa pierzi un client in 6 minute

6 modalitati prin care poti sa pierzi un client in 6 minute
de la 26 Mai. 2013
6 modalitati prin care poti sa pierzi un client in 6 minute Tags: clientiinformatiigreselipromisiunisituatiiochelari

Te va costa de 10 ori mai mult gasirea unui nou client, decat fidelizarea celui existent. Pastreaza-ti clientii, ofera-le tot ce este mai bun si evita urmatoarele 6 greseli fatale.

Identificarea unui nou client este de cinci, pana la zece ori mai costisitoare decat pastrarea celui existent, potrivit unui articol Inc.com. Fiecare afacere sufera, atunci cand clientii migreaza spre concurenta sau isi schimba prioritatile. Pierderile asteptate sunt cel mai greu de "digerat", atat din punct de vedere financiar, cat si personal. De ce? Ar fi putut fi evitate! Poti preveni asemenea "tragedii", daca tii cont de 6 lucruri esentiale pe care NU trebuie sa le faci, in relatia cu clientii. In caz contrar, asteapta-te sa ii pierzi in cel mai scurt timp. 
 
1. Le-ai vandut informatiile
 
Da, comercializarea informatiilor clientilor iti poate aduce un plus de venituri. Da, toata lumea face acest lucru, in zilele noastre. Nu, nu este o idee buna. Cand clientii iti ofera pe tava datele lor personale, au incredere in tine. Daca le inseli increderea, cum te vor privi?
 
2. Le vorbesti despre politica si religie
 
Poti discuta despre orice inaintea definitivarii oricarei tranzactii, dar evita politica si religia, doua "bombe conversationale cu ceas". Nu vei avea nimic de castigat, mai ales daca interlocutorii nu vor fi de acord cu tine, la modul cel mai radical. Daca un client aduce in discutie politica sau/si religia, asculta-l fara sa "te aprinzi". In unele situatii, cel mai bine este sa discutati despre sport...
 
3. I-ai invinovatit pentru promisiunile tale neindeplinite
 
Suna foarte urat si este surprinzator cum multe companii fac acest lucru. Daca ai gresit, asuma-ti situatia si incearca sa indrepti lucrurile. Clientii vor aprecia sinceritatea ta. Asuma-ti vina, chiar si atunci cand clientul este cel care a gresit. Pretul inlocuirii unui produs sau prelungirii unui serviciu este mic, in comparatie cu valoarea reala a unui client.
 
4. Le-ai vandut "gogosi"
 
Intr-adevar, vanzarile sugestive fac parte dintr-un business, fie ca vorbim despre Amazon, care isi atrage clientii cu noi oferte, in functie de ceea ce achizitioneaza acestia sau un angajat in varsta de 15 ani, de la McDonald's, care te intreaba daca vrei si cartofi prajiti pe langa hamburger. Nu ii sugera clientului ce sa cumpere, decat daca situatia iti permite aceasta miscare. Ofera-i solutii, nu sugestii.
 
5. Ai fost nepoliticos
 
Efectele purtarii necoplite au multe chipuri, inclusiv: aroganta, indiferenta, ignoranta, apatia, plictiseala, nervozitatea etc. Cu totii avem dreptul la o zi proasta, din cand in cand, dar nu te astepta ca un client sa iti suporte frustrarile. Instruieste-ti angajatii (ca si pe tine) sa fie politicosi, in orice situatie. Poarta-te cu acestia asa cum te porti cu propria ta mama: cu respect si politete.
 
6. Clientii nu se simt apreciati
 
Clientii fideli te vor ierta, atunci cand majorezi preturile, le oferi marfa proasta sau serviciile tale dau "chix", daca simt o oarecare fidelitate din partea ta. Daca nu le recunosti valoarea, nu stii cum ii cheama sau cu ce se ocupa, acestia vor migra spre altcineva. Un exemplu concret? Zilele trecute, un domn a intrat intr-un magazin de ochelari nu ca sa returneze produsul respectiv, ci dimpotriva, sa ii multumeasca vanzatorului pentru lentilele care i-au schimbat viata. "O intamplare foarte rara", a recunoscut reprezentantul magazinului de ochelari...


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement