Acest "dezghet" este vital in cadrul unui interviu de angajare, cand oamenii timizi trebuie sa exprime o stapanire de sine, o incredere in propria persoana, chiar mai mult decat extrovertitii, a declarat Bill Rosenthal, CEO-ul Communispond, o organizatie care ii ajuta pe profesionistii din diferite domenii sa comunice mai eficient.
Rosenthal spune ca oamenii, in general, sunt programati sa primeasca informatii mai degraba pe cale vizuala, decat auditiva. Astfel, cand limbajul corpului tau nu se sincronizeaza cu ceea ce spui, angajatorul va fi mai influentat de primul aspect.
Te sperie interviul de angajare? Trebuie sa treci peste temeri, pentru a-i livra angajatorului cel mai elocvent mesaj.
Iata cinci sfaturi esentiale pentru candidatii timizi care vor sa obtina un job, enuntate de expertul Bill Rosenthal.
1. Familiarizeaza-te din timp cu locul respectiv
"Exista un avantaj, atunci cand ajungi mai devreme la locul interviului de angajare. O sa asimilezi o parte din personalitatea companiei", spune Rosenthal. "Aseaza-te comod si asteapta-l pe angajator". In acest timp suplimentar, vei putea sa te relaxezi, sa-ti aduni gandurile, inainte de a-ti juca sansa in fata recrutorului.
2. Imagineaza-ti ca ai dobandit succesul
"Mergi ca si cum ai apartine acelui loc", spune Rosenthal. Daca arati "de-al casei", ceilalti angajati isi vor imagina ca le va fi usor sa lucreze cu tine.
"Imagineaza-ti ca pasesti in biroul intervievatorului afisand o statura dreapta, cu umerii inapoi, echilibrat, emanand incredere, zambind".
3. Pastreaza contactul vizual
Un contact vizual eficient va construi o relatie de incredere intre tine si angajator. Rosenthal spune ca trebuie sa il privesti direct in ochi, dar sa nu te "holbezi".
"Pastreaza contactul vizual pe tot cuprinsul interviului de angajare. Candidatii emotionati nu se simt in largul lor, cand sunt priviti in ochi", explica Rosenthal. "Angajatorii vor crede ca nu iti place de ei, daca nu ii privesti in ochi sau mai greu, ca te temi de o responsabilitate sau nu poti comunica eficient cu colegii si clientii".
4. Afiseaza o pozitie dreapta
"Daca ti se ofera un loc, alege un scaun, nu o canapea si afiseaza o pozitie dreapta". Astfel, vei arata mai increzator in tine.
Rosenthal spune ca trebuie "sa stai confortabil, cu picioarele lipite de podea si o pozitie usor aplecata in fata. Pozitioneaza-te indeajuns de aproape, astfel incat sa comunici direct, dar evita sa invadezi spatiul angajatorului".
5. Nu te juca prea mult cu mainile tale
"Nu iti atinge chipul, parul sau bijuteriile de la mana, nu umbla fara motiv in servieta", spune Rosenthal. "De exemplu, trebuie sa pastrezi plansele din portofoliul tau in servieta, pana va veni momentul sa i le arati angajatorului."